גרשון מסיקה
גרשון מסיקהצילום: פלאש 90

ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה מברך הערב (שלישי) את שר הביטחון משה (בוגי) יעלון על הכוונה להסדיר את הכניסה והחזרה של עובדים פלסטינים מהשומרון.

לדברי מסיקה, "עד כה, חוסר הפיקוח הוביל להגברת תופעת השבח"ים בישראל וכן פגע קשות בביטחון הנוסעים בקווי אוטובוס המובילים לשומרון".

"אנו מברכים את שר הביטחון ומאמינים כי יוזמה זו תחזק הן את ביטחון הנוסעים הישראלים בשומרון, הן את ביטחון תושבי המרכז", הוסיף מסיקה.

דברי מסיקה מגיעים בתגובה לדיווח שפורסם הערב בערוץ 7, לפיו ביהודה ושומרון החל היום הפיילוט שמטרתו להסדיר את הכניסה והחזרה לישראל של פועלים פלסטיניים בעלי היתרי עבודה בישראל.

המעבר יתבצע באמצעות עמדות מעבר אוטומטיות בארבעה מעברים, ריחן, הל"ה, אליהו ואייל.

הפיילוט יימשך כשלושה חודשים, והחזרה לאזור יו"ש מתוכננת להיות רק דרך ארבעת המעברים ועל ידי רישום בעמדות אוטומטיות שיוצבו במקום.

גורמים במשרד הביטחון המעורים בפרטים, מציינים כי בכך תתאפשר שליטה טובה יותר על הנכנסים מישראל והיוצאים ממנה, אך גם לאפשר את המשך תנועתם ואת העסקתם, תוך הפחתת הסיכונים הביטחוניים.

מי שהוביל את הרפורמה והנחה לבצע אותה הוא שר הביטחון משה (בוגי) יעלון.

נציין, כי בנוסף להגברת השליטה על תנועת הפועלים צפויה הרפורמה להפחית את החיכוך בין תושבי השומרון היהודים ובין הפלסטינים באוטובוסים מאזור המרכז לשומרון.