הישגים בברוקלין
הישגים בברוקליןצילום: נתי שוחט. פלאש 90

עסקני הציבור החרדי בברוקלין מרוצים: מושל ניו יורק אנדרו קואומו, הכריז על תכנית מהפכנית להורים בעלי קשיים כלכליים המחנכים את ילדיהם במוסדות חינוך פרטיים, באמצעות שורה של הטבות כלכליות שיקלו באופן משמעותי את עלות שכר הלימוד הגבוה במוסדות החינוך החרדים.

מדובר בתכנית מהפכנית שהוצגה לראשונה, ובאם אכן תאושר, מהווה בשורה של ממש לאלפי הורים בציבור החרדי ברחבי ברוקלין. עיקר התכנית מבוססת על זיכוי מס של עד 500 דולר לחודש למשפחה נזקקת שמשלמת שכר לימוד לבתי ספר פרטיים.

המושל אמר את הדברים בביקור בתלמוד תורה בפלטבוש. בנאום אוהד וחם שיבח המושל את ההורים הבוחרים לחנך את ילדיהם בבית ספר פרטי למרות העלויות הגבוהות.

הוא סיפר שאביו המנוח מריו קואמו שכיהן אף הוא כמושל ניו יורק ביקש בזמנו לסייע למוסדות החינוך הפרטיים, אבל לא הצליח לבסוף, ולכך הוא רואה את עצמו מחויב להשלים את המשימה.

סגן נשיא אגודת ישראל בארה"ב הרב חיים דוד צויבל שהשתתף במפגש אמר כי מדובר בלא פחות מרגע היסטורי ובבשורה אמיתית להורים שזקוקים לסיוע. "זהו ללא ספק צעד אמיץ ביותר שמראה על מנהיגות אמיתית ויוצאת דופן, ומעבירה מסר חד משמעי כי גם הורים שאין בידם אפשרות כלכלית, יש להם זכות להעניק לילדיהם חינוך טוב כפי שהם מאמינים ורוצים".

הרב צויבל אמר כי אגודת ישראל בארה"ב נחושה לעמוד לימין המושל ולסייע לו בכל האמצעים להעביר את התכנית המדוברת עד לאישורה הסופי.