כ-200 סטונדטים ערבים ופעילי שמאל קיצוני מפגינים בשעה זו (רביעי) בכיכר אנטין באוניברסיטת תל אביב לציון יום ה"נכבה" ודורשים את זכות השיבה לכפרים שנהרסו בעקבות מלחמת השחרור. 

אל הסטודנטים הערבים, הלבושים חולצות שחורות, הצטרף גם יו״ר הרשימה הערבית ח״כ איימן עודה.

מולם מתייצבים עשרות פעילי תנועת "אם תרצו" המפגינים נגד ה"נכבה" ונגד קיום הטקס באוניברסיטה. פעילי "אם תרצו" מחלקים במקום את החוברת "נכבה חרטא" הסוקרת את העובדות ההיסטוריות סביב נרטיב ה"נכבה" ומפריכות את הטענות לגירוש ולטבח כפי שטוען הנרטיב הפלסטיני.

להפגנה של "אם תרצו" הגיעו ניצולי הנכבה היהודית מעיראק שסיפרו לנוכחים כיצד ניסו תושבי עיראק המוסלמים לחסל את היהודים וכיצד ברחו מהם אל ארץ ישראל.

מתן פלג, יו''ר תנועת "אם תרצו", אמר כי "מטרת אירועי 'יום הנכבה' המתקיימים בישראל ובמיוחד באקדמיה, היא לצרוב בתודעת החברה הישראלית את התחושה שהמדינה הוקמה בחטא ובאמצעות פשעי מלחמה.

"מדובר בסילוף היסטורי שקרי, המבוסס על מניעים פוליטיים אנטי ישראליים מיסודם. אנו קוראים לכל מוסד בישראל הממומן מכספי ציבור במיוחד מוסדות אקדמיים, שלא לאפשר כל פעילות תעמולתית הקוראת בפועל להשמדת ישראל בשטחה. לא נכבה ולא חרטא".

מנכ"ל ארגון זהות, איתי גרנק, אמר בתגובה כי "חופש הביטוי הוא כרטיס שמשתמשים בו בתקשורת ובשמאל תחת קריטריונים ברורים. בזמן שמארגני מצעד הדגלים נגררים אל בית המשפט העליון למלחמה על זכותם לציין את יום חגה של עיר דוד, מתקיימים במקביל ברחבי הארץ ללא כל הפרעה שלל אירועים לציון יום "הנכבה" שמתריסים כנגד עצם קיומה וזהותה של מדינת ישראל וזכותו ההיסטורית של העם היהודי עליה. עצוב, עצוב מאוד".