הרב שטרן בנאומו
הרב שטרן בנאומוצילום: אורות ישראל
רבה של ירושלים הרב אריה שטרן זימן היום (רביעי) אל לשכתו אישה שנפגעה מבלניות באחד המקוואות בבירה, לאחר שנשאלה האם היא יהודיה בעקבות גל של טובלות נוצריות במקום.

במקביל זימן הרב את הבלניות על מנת לחדד בפניהן את הנהלים. לאחר מכן הן התנצלו בפני הטובלת. 

במסגרת השאלות שנשאלה במקווה, סיפרה האישה כי היא נפגעה קשות מהעיסוק ביהדותה שוב ושוב עד להתערבות בעלה אשר המתין לה בחוץ.

בעקבות המקרה זימן רבה של ירושלים את האישה ובעלה ללשכתו והתנצל בפניהם על המקרה. ״יש לך את הזכות שבפגיעה שחווית אשר אנו מצרים עליה, יימנעו בעתיד מקרי פגיעה נוספים בגרות צדק שאנו כל כך אוהבים ומקבלים״.

במסגרת השיחה התנצלנו הבלניות בפני האישה על עוגמת הנפש שנגרמה לה והסבירו כי הן עומדות בפני גל של טובלות נוצריות שפוקדות את המקווה המדובר ברובע היהודי. בפגישה השתתפו גם האחראית על הבלניות הרבנית ויקי בר אור וראש האגף הרב מנחם בלומנטל.

בשיחה פנימית עם אנשי הרבנות בירושלים הסביר הרב שטרן כי ''ממקום של טהרה אסור שיצאו נשים פגועות. במצוות התשובה יש סליחה חרטה וקבלה לעתיד ואנו עושים תשובה שלימה״.

לדברי יו״ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי, המטרה של הרבנות בבירה היא להפוך את את הציבור הרחב ללקוחות בעלי יחס מיוחד. ״המדיניות שלי בשנים האחרונות היא להעניק מתנות לזוגות חדשים, שירות אישי, הרחבת שעות השירות, ושירות עד מקומות העבודה ולכן אירוע כזה נחשב לחריג וטופל באופן מיידי באמצעות הנחיות חדשות לעובדים״.

חברת מועצת העיר נילי בן גיגי אמרה: ״אני וחבריי ב'התעוררות' אסירי תודה לרב שטרן על התערבותם וטיפולם המסור והעדין במקרה הרגיש שהגיע לפתחי. אנו תקווה כי המערכת כולה תפיק לקחים ממקרה זה, לגבי אופן הטיפול הראוי בתלונות של טובלות. אין בי ספק כי בהידברות ורצון טוב ניתן להגיע לשיתוף פעולה ולרווחת כל הצדדים״.