כצל'ה
כצל'הצילום: פלאש 90

יושב ראש האיחוד הלאומי לשעבר יעקב כץ (כצל'ה) שנפצע קשה ברגלו במלחמת יום הכיפורים שיגר היום (רביעי) מכתב לשר הביטחון משה יעלון על רקע המשך פיגוע הדריסה בירושלים.

כצל'ה מבקש שלא להקל ראש בפיגועי דריסה שבנס מסתיימים בפגיעות בגפיים ולא מעבר לכך. מניסיונו הכואב, פגיעה שכזו, על אף שמסתיימת בידיעה קטנה בחדשות מותירה את הפצוע כואב כל החיים.

במכתב כותב כצל'ה לשר, "שר הביטחון, נפצעת כמוני ברגלך. אתה יודע שהנכות היא לכל החיים. המחבלים באחרונה אינם שייכים לשום ארגון טרור. ישנה מוטיבציה ערבית כוללת לקום בבוקר ולפגוע ביהודים. לצערנו התרגלנו לפיגועי הדריסה. יש לנו כבר ניסיון. אדוני שר הביטחון, אתה כמוני נפצעת ברגלך. אתה יודע שפציעה ברגל היא נכות לכל החיים. כמו פצועי פיגועי הדריסה, גם הפצועות היום יסחבו איתן את הנכות לכל חייהן. אז 'התרגלנו'? מה, אנו בפולין? אנו בגלות? התרגלנו שפוגעים ביהודים? אנו 'צוברים ניסיון'?", שואל כצל'ה.

"בתקשורת מחפשים לאיזה ארגון טרור שייך המחבל הפעם. וכמו בעשרות פיגועי הדריסה והרציחות וניסיונות הרצח בזמן האחרון, המחבל איננו שייך לשום ארגון. מזה צריך ללמוד שיש מוטיבציה ערבית כוללת לקום בבוקר ולפגוע ביהודים. אדוני שר הביטחון, כמו לפני 6 ימים, אחרי הפיגוע הקודם בתלמידים בני ה-16 בצומת גוש עציון, אנו שבים ושואלים גם היום: מה התכנית שלך להפסיק את ההתרגלות הזאת? מה ירתיע את המחבל הבא מירושלים וסביבותיה להיכנס לרכב ולרצוח ולפצוע יהודים? אנא תשובתך לעם ישראל".

נציין כי בפיגוע היום נפצעו קל שני שוטרי משמר הגבול ושוטרת שנפצעה פצעים קלים עד בינוניים. המחבל הדורס נורה למוות בידי שוטר שלישי, שנפגע קלות. התקשורת הפלסטינית מדווחת כי הדורס הוא עמראן אבו דהם מג'בל מוכבר, קרוב משפחה של אחד המחבלים שהשתתף בפיגוע בישיבת מרכז הרב.