נשיא איראן חסן רוחאני
נשיא איראן חסן רוחאנירויטרס

יועצו של המנהיג העליון של איראן, יאהיה ראחים צפאבי, מאיים כי ברשות ארצו עשרות אלפי טילים "שיזרעו הרס רב בישראל", כהגדרתו. כך דווח בחדשות ערוץ 2.

את הדברים אמר צפאבי בתגובה לדברי שר הביטחון משה יעלון, שהבהיר אתמול כי "לא נאפשר פתיחה של חזית כזו או אחרת נגד ישראל, ונניח ידנו על מי שיתכנן או ינסה לפעול נגדנו, נפגע בבסיסיו ונשמיד את חימושו".

בתגובה אמר צפאבי כי "הציונים וארה"ב יודעים מה כוחם של איראן ושל חיזבאללה. הם יודעים שיותר מ-800 אלף טילים מכוונים לעבר תל אביב וחיפה".

נזכיר, כי בדברים שנשא אמש שר הביטחון, הוא התייחס במפורש למעורבותה של איראן בפעילות נגד ישראל בחזיתות השונות.

"בכל סכסוך במזרח התיכון מעורבת איראן באופן שלילי", אמר יעלון. "משטר הדמים מטהרן מפיץ טרור וזורע הרס במדינות האזור ומצהיר בגלוי על שאיפתו למחוק את מדינת ישראל מהמפה. למרבה הצער, יזכה המשטר הזה לחסינות עם החתימה הצפויה על הסכם הגרעין מול המערב".

יעלון הוסיף כי ראוי שמדינות העולם החופשי תדענה כי חתימה על הסכם הגרעין משמעותה הסרת חסמים מעל המשטר האיראני והפיכתו ללגיטימי ומקובל, "משטר אימים אשר מדכא את אזרחיו ומפעיל טרור ברחבי העולם, ושמפקדיו הבכירים במשמרות המהפכה מחמשים, מכוונים ומדריכים ארגונים וישויות לפגוע בישראל מצפון ומדרום, ולהמשיך במסע ההרס במזרח התיכון".