יריב לוין
יריב לויןצילום: פלאש 90

השר לביטחון פנים, יריב לוין, פנה בימים האחרונים למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, בבקשה לבחון מחדש את השתתפותו של היועץ המשפטי של המשטרה, תת ניצב שאול גורדון באירוע העשור לתנועת 'יש דין'.

בעקבות פנייתו של השר קיים המפכ"ל בחינה מחודשת של ההשתתפות באירוע המתקיים היום (חמישי) ובסופה הורה לתנ"צ גורדון שלא להשתתף בכנס המתקיים תחת הכותרת 'אכיפת חוק תחת כיבוש'.

יצוין כי גורדון אמור היה להיות אחד הדוברים המרכזיים בכנס בו אמור היה להשתתף גם אל"מ דורון בן ברק, היועץ המשפטי הצבאי לאזור יהודה ושומרון, השתתפות שגם היא בוטלה בהוראת דובר צה"ל, כזכור, לאחר פניית ערוץ 7 בעניין.

השר לוין אינו מקבל את ההסברים ולפיהם השתתפותו של תנ"צ גורדון הינה השתתפות מקצועית אקדמית גרידא, השתתפות המסתכמת בהרצאה בלבד ואין בה, לכאורה, כדי לבטא השתתפות בחגיגות העשור של הארגון ובמטרותיו. לדברי לוין מדובר ב"השתתפות בכנס של גורם שהוא פוליטי במהותו ופוגע בפעילותו פעמים רבות בשמה הטוב של המדינה ובאנשי כוחות הביטחון", וככזה ההשתתפות בכנס שכזה פסולה בעיניו.

השר לוין נשאל עוד אודות תפיסתו באשר לשיתוף פעולה רציף בין המשטרה לאנשי 'יש דין'. זאת בעקבות הקשרים המתמשכים בין הארגון לבין צה"ל, קשרים המתבטאים בהזמנת אנשי 'יש דין' להופיע בפני קצינים וצוערים בפאנלים ובהרצאות. השר לוין משיב ואומר כי "אני חושב שצריך לבחון כל מקרה לגופו. בעיקרון אין מקום להשתתפות נציגי משטרה באירוע של גוף שהוא במהותו פוליטי".