הכותל המערבי
הכותל המערביצילום: פלאש 90

ברחבת הכותל המערבי נערכים לקליטתם של רבבות מתפללים שיגיעו במהלך השבת וחג השבועות לרחבת הכותל המערבי לקיים את זכר העלייה לרגל.

מידי שנה נוהרים רבבות מתפללים בבוקרו של חג השבועות לתפילת ותיקין ברחבת הכותל המערבי, ורבים אחרים עושים זאת במהלך יום חג השבועות, ובמוצאי החג בראשותם של אדמו"רים וראשי ישיבות.

לקראת העלייה ההמונית אל הכותל המערבי בחג השבועות נערכת משטרת ישראל לפריסה בכוחות מתוגברים לאבטח את כל הצירים המובילים אל רחבת הכותל המערבי במשך השבת וחג השבועות ומבקשת מהמתפללים להישמע להוראות השוטרים והמאבטחים.

מחיצת ההפרדה תוצב גם ברחבה העליונה של הכותל המערבי על מנת לאפשר קיום מנייני התפילה על פני כל הרחבה, ובכך תתאפשר תפילה בכל רחבת הכותל המערבי.

בקרן למורשת הכותל המערבי מציינים, כי בעקבות תרומת ספרי תורה מהודרים בשנים האחרונות, יוקצו לעשרות המניינים ספרי תורה, ואין כל מחסור כיום בספרי תורה. הסדרנים והמשטרה לא יאפשרו הכנסת ספרי תורה מבחוץ לרחבת הכותל המערבי לאור החשש מגניבת ספרי תורה.

ספרי אקדמות וסדר קריאת התורה הודפסו במיוחד לטובת מתפללי וותיקין ברחבת הכותל המערבי ויחולקו למתפללים. בנוסף, בשיתוף "אשל ירושלים" שע"י כולל חב"ד יחולקו אלפי ערכות שתיה קלה ועוגות לרבבות הצועדים לביתם לאחר תפילת הוותיקין.

בקרן למורשת הכותל מבקשים מהציבור לשמור על קדושת הכותל המערבי ולשמוע לסדרנים, ולא להתקהל בדרכים הצפופות אל הכותל וברחבה העליונה על מנת לאפשר זרימת מתפללים בצורה ראויה ומכובדת.