מורה מורים
מורה מוריםצילום: Thinkstock

יו"ר סיעת נחל ויו"ר האופוזיציה בהסתדרות המורים, גילה קליין, קוראת לשר החינוך החדש, נפתלי בנט, לבטל את רפורמת אופק חדש.

"אני נפגשת עם מורים חדשים שעוזבים את המערכת אחרי ארבע שנים ואנחנו שואלים אותם למה זה קורה. אני קוראת לשר החדש לבוא ולהיפגש עם העובדים בשטח, עם העובדים שנרמסו והושפלו בשנים האחרונות - בוא תראה את הרפורמות של הסכם אופק חדש, את שעון הנוכחות, את יחסי העבודה את תנאי העבודה, אל תהיה כמו השר הקודם שלא התייחס לבקשות שלנו".

קליין קוראת לשר החינוך, לנער את המערכת מהיסוד ולהחזיר למורים את התקווה, "בנט הוא אדם נמרץ אני מקווה שהוא יסכים לפגוש אותנו ואת עובדי ההוראה בשטח. שיבוא לשמוע את המנהלים ואת המורים הצעירים והותיקים".

היא ציינה כי יש פגיעה בשכר, בדרגות השכר וזלזול בתנאי העבודה, "משרד החינוך גם עושה טעויות בחישוב במשך שנים ואז העובדים מתבקשים להחזיר. אנשים לומדים ועושים השתלמויות ופתאום מגלים בהפתעה שאין דרגות ואין כספים. אני קוראת לבנט אל תעשה רפורמות בלי להתייחס לאנשים בשטח, מבלי לשמוע את האנשים".

לדבריה, שר החינוך חייב לבטל את רפורמת אופק חדש לאלתר, "אופק חדש נכנס לפני שבע שנים ורמס זכויות בסיסיות של עובדי ההוראה. אופק חדש זו רפורמה מתישה, פוגענית ומשפילה שפוגעת בתנאי העבודה, ומורידה את השכר. היום מורה עובד 24/7 מבלי לקבל יחס ראוי, ובהכרח הוא עוזב את המערכת.

תבקשו לקבל תמונת מצב, כמה עובדי הוראה ביקשו ללכת, יש היום רצון לברוח מהמערכת. אופק חדש הביא למכה איומה לעובדי ההוראה, אתה רואה גם את יחסי האנוש, את ההתייחסות של הפקידים, את מתן השרות שלא קיים. אני מקווה שהשר בנט ינער את המערכת ויחזיר למורים את התנאים ואת הגאווה להיות מורה".