סילבן לנדסברג. ניצחו גם בלעדיו
סילבן לנדסברג. ניצחו גם בלעדיואודי ציטיאט, מנהלת הליגה

נס גדול לא היה פה. הפעם, בניגוד למשחק הקודם בסדרה בין מכבי תל אביב לעירוני נס ציונה, לא היו ניסים וגם לא נס.

מבחינת מכבי תל אביב שם המשחק הערב הייתה ההגנה הטובה ששמרו, כשלראשונה מזה זמן רב הצליחו השחקנים התל אביבים לסיים את המשחק עם פחות מ-60 נקודות שספגו.

אם במשחק הקודם בין השתיים הצהובים ניצחו בזכות שלשת ניצחון בשניות הסיום של יוגב אוחיון, הפעם חרף העובדה כי מכבי תעלה ככל הנראה גם ללא יוגב אוחיון שנפצע בגבו באימון המסכם אמש ותתייצב כשהיא בבעיית ישראלים, לא השכילו לנצל זאת שחקני נס ציונה.

במכבי היו לחוצים מאוד מהמשחק. אחרי הניצחון ממש בשניות הסיום במשחק הראשון בסדרה בין השתיים, הפציעה של יוגב אוחיון שהתווספה לאלה של סילבן לנדסברג וגיא פניני שגמרו את העונה, בישרה רעות. תוסיפו לכך את העליונות של הפועל ירושלים ותקבלו מכבי בפאניקה. וכידוע, כשראשי הצהובים בפאניקה, הכל יכול לקרות.

ואכן, הצהובים הפתיעו כשהעלו על הפרקט את יוגב אוחיון ובחרו לסכן אותו על אף פציעתו בגבו אמש. אמנם אוחיון שיחק כמעט 30 דקות הערב, אך תרם רק 5 נקודות, 2 ריבאונדים ו-3 חטיפות. נתונים שמראים ללא ספק על אי כושרו של הישראלי הבכיר במכבי.

נס ציונה פתחה את המשחק בצורה צמודה, אך מהדקה הרביעית וביתרון 9:11 לצהובים, נראתה רק קבוצה אחת על הפרקט כשהצהובים השאירו את הכתומים על 9 נקודות במהלך 6 הדקות הנוספות של הרבע.


סמית' בשלשה, פארגו במתפרצות ולינהארט בשלשה נוספת סגרו רבע של 9-22 לאורחים.


נס ציונה חזרה וצימקה עד 20:27 בפתיחת הרבע השני כשמיטשל וואט וטל דן הצליחו לעשות נקודות קלות, אבל פסק זמן של גודס החזיר את הצהובים לפוקוס. שחקני מכבי ת"א שטפו את המגרש וצלפו מכל עבר בדרך לריצת 6:19 עד יתרון 20 נקודות בירידה למחצית, 46:26 לצהובים.


תחילת הרבע השלישי הייתה שייכת לכתומים כשטפירו, נואלס וגם וילסון רצו 0-9 בפתיחת המחצית השניה והקהל התחיל לקוות לקאמבק. אבל לא הערב. רנדל הצטרף גם הוא לחגיגה הצהובים כשהוריד את הצהובים ביתרון 57:41 בסיום הרבע השלישי.

ברבע האחרון מטווח שלשות דווקא של ג'ייק כהן ונייט לינהארט שראו פרקט זמן רב הערב, סיים את הסיפור מוקדם מאד עם יתרון 71:48, 5 דקות לסיום.

בסיום תבוסה של הצהובים על אף חסרון בשחקנים ישראלים, 75:56 ו-0-2 בסדרה, בדרך לחצי הגמר.


לנס ציונה: וואט 14 (9 ריב'), דן 10 (8 ריב'), וילסון 9, אמיתי 7, סולומון 5, נואלס 5, טפירו 3, גודס 3


למכבי ת"א: כהן 16, סמית' 15, לינהארט 12 (11 ריב'), פארגו 10, טיוס 10 (7 ריב'), רנדל 7 (7 ריב'), אוחיון 5. 

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת רבע גמר הפלייאוף, ניצחה מכבי ראשון לציון את הפועל חולון בתום מותחן דרמטי במיוחד, 76:79. הפועל חולון תנסה לצמק את הסדרה בשבוע הבא, אם לא, היא תודח במשחק הפרידה שלה מהאולם הוותיק אולם הפחים.