שעלבים: אחדות תנועות הנוער

למעלה משלוש מאות וחמישים חניכים, חניכות, מדריכים ומדריכות, קומונריות וקומונרים מארבע תנועות הנוער של הישוב נוף איילון שעלבים; אריאל, בני עקיבא, עזרא ועוז, התאחדו אמש (חמישי) באירוע בלתי שגרתי וראשון מסוגו לרגל חגה של ירושלים.

האירוע התקיים בגן האירועים בקיבוץ שעלבים.

את הערב הנעימה להקת ענבי הגפן, עם סולנה הזמר רועי ידיד. באירוע הוקראו קטעי תוכן שחוברו לכבוד האירוע מפי מדריכי ארבע התנועות והוקרנו סרטים שיצרו והפיקו הסניפים שנושאם היו אחדות ירושלים.

באירוע נשא דברים הרב אהרן מרצבך, רב קיבוץ שעלבים שהתייחס לחג השבועות שאנו נמצאים בפתחו ושיבח את הנוער על האחדות המופלאה שהפגינו. עוד נשאו דברים: משה אורן, תושב ותיק בשעלבים, דביר עמיאור, רכז תחום בנים בתנועת אריאל, רונאל בלעיש, רכז בתנועת עזרא, נדב לוין, רכז בתנועת בני עקיבא ואלי ליפשיץ, רכז בתנועת עוז.

אמיתי הרץ, קומונר סניף אריאל בנים סיפר, "עשרות חניכים מהסניף זכו להגיע לאירוע ערכי ומיוחד לציון יום ירושלים, העיר שמחברת את כל עם ישראל כולו. התבצע פה איחוד מדהים של כל תנועות הנוער, שביום יום כביכול יש ביניהן מחלוקות, והיום זכינו לשים את כל המחיצות והדברים המפרידים בינינו ולשתף פעולה באירוע לכבוד עיר הבירה שלנו שחוגגת 48 שנות שחרור".

יוזם ומפיק האירוע, משה כהן, מנהל מדור תרבות תורנית במועצה אזורית גזר, נשא דברים ופנה אל כל מאות המשתתפים: "כל חיי היה לי חלום לאחד את כל תנועות הנוער בישוב שעלבים-נוף איילון, דבר שלא קרה בעשרים שנותיו של הישוב, ואני שמח שברוך ה' זכיתי להגשים את חלום האחדות המיוחד הזה לכבוד יום ירושלים, העיר שחוברה לה יחדיו, שמזכה לחבר את כל עם ישראל על כל גווניו ואת כל תנועות הנוער שבו".

לאחר האירוע התקיימה הרקדה חגיגית בהפרדה לצלילי שירי ירושלים וארץ ישראל לקול שירתו של רועי ידיד וההרכב "ענבי הגפן". בסיום ההרקדה התקיים מעמד יוצא דופן בו עמדו חניכי ארבע תנועות הנוער ושרו יחד את ארבעת המנוני תנועות הנוער. החוגגים חתמו בשירת התקווה ו"אני מאמין".

לסיכום האירוע אמרה ליאור עמר, קומונרית סניף בני עקיבא: "סניף בנ"ע נוף איילון יחד עם תנועות אריאל, עזרא ועוז התכנסו לשמוח בשמחתה של ירושלים בתוך אמונה שהר הבית בידנו במובן המעשי, זה רק תלוי בנו. חובה ליצור אחדות בין התנועות הנוער כששואפים למטרה הגדולה שהיא הגאולה השלמה וביאת גואל צדק".

צילום: מרדכי יורבצקי