מיקי לוי
מיקי לויצילום: פלאש 90

במהלך דיוני הוועדה המסדרת שדנה בשינוי לוחות הזמנים לאישור התקציב לשנתיים הבאות, הציע יו"ר הוועדה ח"כ צחי הנגבי (ליכוד) לחברי הכנסת של הקואליציה להגיש תביעת דיבה נגד ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) שטען כי הממשלה העניקה 20 מיליון שקל כ'תשלום' לכל חבר כנסת בקואליציה.

אחריו תקף חבר הוועדה ח"כ מקלב את חברי האופוזיציה ואמר כי "בקדנציה הקודמת קנו ביש עתיד הצבעות בתקציבי ענק לחטיבה להתיישבות ולגופים פוליטיים נוספים, כך שאיני מבין כיצד הם מעיזים לדבר כך על הממשלה הנוכחית. טלו קודם כל קורה מבין עיניכם".

מקלב הוסיף כי "אישור התקציב הבא צריך להיעשות באופן מעמיק וביישוב הדעת, תוך בדיקה מעמיקה של כל סעיף וסעיף, כדי לתקן את הקלקול שהותירה הממשלה הקודמת". לדבריו, היתרון בלהישאר עם תקציב מוגבל משנת 2014 גדול מהחיסרון שבאישור מהיר של התקציב ואי מתן דגש לסעיפים הנדרשים בו.

"היארכות הדיונים על התקציב הבא הוא הכרחי ונדרש לאור התקציב הקלוקל שהיה בממשלה הקודמת. איננו מהיר לשום מוסכמות והליכים שהיו בקדנציה הקודמת, גם כשמדובר בלוחות זמנים. אישור בהול של התקציב יגרום לכך שלא מעט סעיפים חשובים ונדרשים עלולים ליפול בין הכיסאות. לכן חובה עלינו לקיים דיון מדוקדק ומעמיק, על מנת לתקן את כל הנזקים שהממשלה הקודמת יצרה", אמר.