נולדת בעין כרם. אתה ישראלי?
נולדת בעין כרם. אתה ישראלי?יוסי זמיר. פלאש 90

יחידת איסוף תאי גזע (פרזיס) והמעבדה לעיבוד תאי גזע להשתלות מח עצם במחלקה להשתלות מח עצם בהדסה, זכתה לאחרונה להכרה יוקרתית של הארגון הבינלאומי להסמכה jacie - "הועדה המאוחדת להסמכה".

בהתאם לנהלים והתקנים הקפדניים והמתקדמים ביותר בעולם, נקצרים ביחידת האיסוף תאי גזע מתורמים חיים (או תאים מדם חבל הטבור), לצורך השתלה בחולים - לרוב חולי סרטן, אשר עוברים טיפול מכין להשתלה כימותרפית ולעיתים גם הקרנות.

"לצורך קבלת ההכרה הבינלאומית אשר תציב את היחידות בהדסה בשורה הראשונה והמכובדת של יחידות כאלה בעולם, הקימה הדסה במסגרת המחלקה להשתלת מח עצם, צוות לאבטחת איכות והטמעה של כל תהליכי העבודה ע"פ הנחיות ארגון ההסמכה. הכרה משולבת של היחידה לאיסוף תאים והמעבדה לעיבוד תאי הגזע מהווה הישג ייחודי ומרשים של המחלקה". אמר פרופ' ראובן אור, מנהל מחלקת השתלות מח עצם במרכז הרפואי הדסה.

צוות עובדי המעבדה והרופאים של המחלקה להשתלת מח עצם בהדסה קידמו בחודשים האחרונים תהליך מורכב וייחודי על מנת להגיע לעמידה בקריטריונים הבינלאומיים המחמירים ולזכות בהכרה ובכך להציב את המחלקה בקו החזית של יחידות ההשתלה בעולם.

כיום, המערכות הרפואיות המובילות, מחייבות הסמכות כגון אלו, המאפשרות אחידות ושיתוף פעולה רציף ואבטחת איכות ברמה הגבוהה ביותר. לפני ההסמכה, הציעו המעבדות במחלקה עבודה ראשונה במעלה באיכות ודיוק, אך כעת יש "יישור קו" ברמה העולמית.

"הכרה זו תאפשר למחלקה לעבוד מול יחידות השתלה בארץ ובעולם ולשתף פעולה עם מיטב מכוני המחקר וההשתלות הקיימים. אך חשוב מכך, פרוש הדבר כי החולה הנדרש לשירותי המעבדה יזכה לקבל את הטיפול הטוב ביותר שניתן, תוך שמירה על רמת בטיחות מרבית" סיכם פרופ' אור.