הרב שלמה ריסקין
הרב שלמה ריסקיןצילום: ערוץ 7

המועצה המקומית אפרת התכנסה הערב (שני) לישיבה בה עלתה לדיון בין היתר הידיעה לפיה מועצת הרבנות הראשית שוקלת שלא להאריך את כהונתו של הרב שלמה ריסקין, רב היישוב.

חברי המועצה קיבלו החלטה, לפיה הם קוראים למועצת הרבנות להאריך את כהונתו של הרב ריסקין, ולא לתת לחילוקי דעות הלכתיים למנוע את ההארכה.

נוסח ההחלטה שהתקבלה הוא: 

"1. הרב ריסקין שליט"א משמש במשך שלושים ושתים שנים כרבה של העיר אפרת, אהוב ומקובל על כל תושביה וקהילותיה ומשקף בעמדותיו ההלכתיות הערכיות והאמיצות את ערכי המועצה ותושביה.

2. הרב ריסקין הגיע להישגים נכבדים בכלל התחומים בהם עוסק מרא דאתרא, והציבור מעוניין שימשיך במלאכת קודש זו.

3. אין לנו ספק כי מועצת הרבנות הראשית מכירה בכך שבקרב הציבור הדתי קיימים רבנים עם דעות שונות בתחומים שונים, וזו לא תשקול שיקולים הקשורים בדעותיו של הרב במסגרת החלטתה להאריך את תקופת כהונתו.

4. לפני כשבועיים הרב חגג יום הולדת 75. גיל זה אינו מונע ממנו לצעוד בכל שבת למרחק גדול יותר מ-10 ק"מ על מנת לברך בכל אחד מבתי הכנסת בהם חוגג חתן בר מצווה או זוג מתחתן.

5. המועצה קוראת למועצת הרבנות הראשית לכבד את רצון תושבי היישוב אפרת ולהאריך את כהונתו של הרב ריסקין שליט"א לתקופה ארוכה ככל שניתן.

6. המועצה מבקשת להזכיר למועצת הרבנות הראשית כי המועצה היא הגוף הממנה 50% מחברי הגוף הבוחר את רב העיר, וכי ראש המועצה מוסמך לאשר או לפסול את נציגי שר הדתות בהליך לבחירות רבני עיר. אשר על כן, יש ליתן משקל מרכזי לדעת תושבי היישוב, וכפי שהיה בקהילות ישראל בכל הדורות".