ריבלין בטקס
ריבלין בטקסצילום: מארק ניימן - לע"מ

בבית הנשיא דוחים הבוקר (שלישי) את הטענות לפיהן נשיא המדינה צפוי לקבל השבוע אות מהקרן החדשה לישראל.

בבית הנשיא אומרים, כי "הנשיא לא מקבל אות מהקרן החדשה. הנשיא מקבל אות הערכה על פעילותו בכל היבטי הקירוב בין יהודים וערבים בישראל".

"המרכז היהודי-ערבי בגבעת חביבה, עוסק רבות בבניית חברה משותפת, ומקיים פעילויות מגוונות המחברות בין שני העמים, כמו פרויקטים משותפים של בני נוער, תערוכות אמנות של אמנים יהודים וערבים, קורסים שונים לילדים ועוד. נשיא המדינה, ראובן ריבלין, יקבל את האות ב-28 במאי, בכנס גבעת חביבה השלישי לחברה משותפת", מוסיפים בבית הנשיא.

בבית הנשיא מדגישים, כי "גבעת חביבה פועלת בין היתר לצד ארגון שתיל שכמו ארגונים רבים הקשורים לפעילות בין ערבים ויהודים מקבל סיוע מהקרן החדשה. מכאן ועד לומר שהנשיא מקבל אות מהקרן החדשה מרחק רב ואף הטעיה".

בבית הנשיא מציינים, כי על פי המארגנים, הנשיא זכה לכבוד על "פועלו לצמצום פערים, איחוי קרעים וקירוב לבבות בין שכנים וקידום חזון החברה המשותפת למדינת ישראל. מאז נבחר לתפקידו הנשיא הרבה להתבטא בנושא השוויון לאזרחים הערבים, במיוחד לאור המתחים בין המגזרים שהתרבו במערכת הבחירות האחרונה", מזכירים בבית הנשיא.

מהקרן החדשה לישראל נמסר בתגובה, "הכנס בגבעת חביבה הוא כנס שמתקיים מדי שנה ביוזמת גבעת חביבה ובשיתוף מגוון גופים הפועלים למען חברה משותפת ושוויון אזרחי בישראל, בכלל זה שתיל-הזרוע הביצועית של הקרן החדשה לישראל. השתתפות נשיא המדינה רובי ריבלין היא אות כבוד לכל מי שערכים אלו של שוויון וצדק הם נר לרגליו. המתקפה של גורמי ימין קיצוני נגד הכנס היא מתקפה נגד ערכים אלו, שקידומם הוא אינטרס משותף לכלל החברה בישראל".