ג'יבריל רג'וב. עוד פרובוקציה של ההתאחדות בראשותו
ג'יבריל רג'וב. עוד פרובוקציה של ההתאחדות בראשותופלאש 90

ארגון זכויות האדם שורת הדין דורש מפיפ"א לפטר את ג'יבריל רג'וב, נשיא ההתאחדות הפלסטיני לכדורגל, על תמיכתו בהריגת אזרחים ישראלים וכן תמיכתו לשימוש בנשק גרעיני נגד מדינת ישראל.

במכתב דרישה שנשלח לנשיא פיפ"א, גוזף (סייפ) באלטר, נאמר, כי רג'וב מכהן כראש ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל באותו זמן שהוא משמש סגן מזכיר של הוועד המרכזי של הפת"ח. הפת"ח הוא ארגון האם של ארגון הטרור הרצחני גדודי חללי אל-אקצה, האחראי לפיגועים שגרמו למוות ופציעה בקרב אינספור ישראלים.

במכתב הובהר, כי דבריו של רג'וב מהווים הפרות חמורות של חובותיו לציית לחוקים וכללים של פיפ"א האוסרים אפליה, הפחדה ואלימות נגד יחידים וקבוצות. כמו כן, רג'וב "קידם, פיקח על והלל" מספר פיגועים נגד ישראל אשר בוצעו על ידי פת"ח דרך גדודי חללי אל-אקצה.

עוד צוין במכתב, כי ג'יבריל רג'וב צוטט באמצעי התקשורת כמי שאמר שישראל היא "האויבת שלנו והמאבק שלנו הוא נגדם", וכי המאבק המזוין בין ישראל לקבוצות הפלסטיניות הלא סדירות - הידועות גם כארגוני טרור – ה"התנגדות" – צריכה להילחם בכל אמצעים, ותוך שימוש כל הנשק, ובמידה והיה לנו נשק גרעיני היינו משתמשים בזה".

עוד צוטט רג'וב כי בתום מבצע צוק איתן שיבח בגלוי את המאמצים של המחבלים ברצועה אשר ירו יותר מ-4,000 טילים לעבר אזורים אזרחיים בישראל.

"לרג'וב אין מקום כלל ב-פיפ"א משום שהוא זלזל בתקני ההתנהלות של FIFA בסעיף 3 לתקנון פיפ"א (אוגוסט 2014) ובסעיף 53 לחוק משמעת FIFA (2011) באופן בוטה," אמרה עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, יו"ר ארגון שורת הדין.

"לומר שהתנהלות כזאת אלימה, מלאת שנאה ומפלה היא מתחת לאידיאלים הגבוהים של פיפ"א לשלום, לספורטיביות ולעמיתות, הוא להמעיט בצורה מסיבית את המובן מאליו", אמרה עו"ד דרשן-לייטנר במכתב.

לפי הסטנדרטים של FIFA, הפרת החוק על מניעת אפליה היא מותנית בעונש השעיה או הרחקה.

בנוסף, הסתה לשנאה ואלימות מותנית בקנסות של לפחות 5,000 פרנקים שוויצרים. אם ההסתה נעשית באמצעי התקשורת ההמונית או מתרחש ביום של משחק או בקרבת אצטדיון, הקנס המינימאלי הוא 20,000 פרנקים שוויצרים.

"אני קוראת לכם לשמר את האובייקטיביות ושם הטוב של פיפ"א ולגרש אותו מהארגון השולט של כדורגל בינלאומי", חתמה דרשן-לייטנר את מכתבה.