עזמי בשארה בכנסת. חשוד בריגול
עזמי בשארה בכנסת. חשוד בריגולפלאש 90

סטודנטים הלומדים במכללה האקדמית תל אביב־יפו הופתעו לגלות כי ברשימת הקריאה שלהם נמצא גם מאמר מתוך ספר בעריכתו של עזמי בשארה, שגם כתב את המבוא אליו.

על פי הדיווח בעיתון "ישראל היום" הסטודנטים, הלומדים בקורס "תולדות הרעיון הפוליטי", הבחינו בפרט זה לאחר שהתבקשו לקרוא בספר שערך בשארה, "הנאורות - פרויקט שלא נשלם", את מאמרו של הפילוסוף עמנואל קנט.

"זה לא הגיוני ולא מוסרי שעזמי בשארה - אדם שמסר מידע לאויב וברח ממשפט - ייקח חלק בחינוך של סטודנטים בישראל, ועוד לגבי נאורות ומוסריות", אמרה אחת הסטודנטיות בקורס. עוד הוסיפה כי "המרצים במכללה הגזימו והלכו צעד אחד רחוק מדי. בשארה אינו מלחין מוסיקה שמנותקת מהמעשים שלו. הוא כותב כאן משפטים שמתיימרים לשקף מוסר בחברה. ללמד אותו זה אובדן עשתונות ערכי". עוד ציינה הסטודנטית כי "אולי בשם החופש האקדמי אפשר ללמד כל טקסט, אבל בשם חופש הביטוי וערכי הצדק סטודנטים במכללה זכאים, ואף חייבים, למחות על העוול הנורא הזה".

מהמכללה נמסר: "האקדמית תל אביב־יפו היא מוסד אקדמי אשר מחנך את הסטודנטים הולומדים בו על חשיבות חופש הביטוי ושם דגש בתוכני הלימוד על פלורליזם של דעות ועמדות בתחומים השונים. באופן נקודתי, המאמר המדובר הוא מאמר של הפילוסוף הידוע עמנואל קנט, שתרגומו נמצא בתוך ספר שאותו ערך ד"ר בשארה. הספר כולל אף מאמרים של משה מנדלסון, יורגן הברמס, ז'אן דלמבר ועוד".

נזכיר כי עזמי בשארה חשוד בריגול ובסיוע לחיזבאללה במלחמת לבנון השנייה. לאחר שהגיש את התפטרותו לכנסת בשגרירות ישראל בקהיר לפני שמונה שנים, נמלט לדוחא שבקטאר.