תאילנד
תאילנדצילום: Thinkstock

רק לאחרונה, רעש העולם כאשר היכתה רעידת אדמה בנפאל בעוצמה של 7.8 בסולם מגניטודה, שגררה אחריה רעידות אדמה נוספות בעוצמות משתנות של 6.7 ביום למחרת ורעידה נוספת בעוצמה של 5.1 ביום העוקב.

רעידות האדמה המדוברות הותירו הרס וחורבן רב, אך משום שהחיים חזקים מהכל, רבים ממשיכים להגיע ליעדים אטרקטיביים ומרהיבים לרבות נפאל, וזאת למרות שהם מועדים לאסונות טבע.

אין ספק שלא כדאי לפספס את היעדים המרהיבים שישאירו בכם חותם, אך מומלץ ורצוי לנקוט במשנה זהירות ולא לקחת סיכונים מיותרים. הדרך הבטוחה ביותר וזו שבשליטתכם, היא לשריין פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שתאפשר לכם ולבני משפחתכם שנשארו בישראל, לישון קצת יותר טוב בלילה.

אז לאן נוסעים?

נפאל. אחד היעדים הפופולאריים בנפאל הוא רכס פסגות האנאפורנה, שבהרי ההימלאיה. הטרק מתפרס על פני עמקים וחורשות ירוקות, חוצים בו גשרי חבלים מעל נהרות ולצד מפלים, מסביב פסגות מושלגות של ההימלאיה, וכל אלה יחד יוצרים נוף עוצר נשימה.

בשמורת האנאפורנה מספר אגמים - אחד מהם הוא אגם טיליצ'ו, הנחשב לאגם הגבוה בעולם שנוצר מפעילות קרחונית - יעד מרהיב ומסוכן כאחד ששווה לבדוק.  

נפאל
נפאלThinkstock

תאילנד. קשה להאמין שמישהו מאיתנו לא היה שם עדיין. חופים לבנים, מים שקופים ומרהיבים הנעים בין צבעי וגווני הכחול, ירקרק וטורקיז, צוקים גבוהים למטפסים שבניכם או סתם עוד חלק מהנוף, אתרי צלילה יפיפיים, חיות בר במרחק נגיעה, אווירה מדהימה, פירות בטעם גן עדן, עיסויים מבוקר ועד לילה, וכל זה במחירים משתלמים ביותר.

רבים מהמטיילים בוחרים בצפון תאילנד, שם הם נהנים מטיולי ג'יפים או טרקים בהרים המוריקים, מבקרים במעיינות חמים, כפרים אותנטיים ומקסימים, נחשפים לאורך חיי התושבים, ונהנים מאטרקציות נוספות, ביניהם מקדשים בודהיסטיים ומפלים.

באלי – "אי האלים" אחד המקומות הקסומים באינדונזיה, בו נדמה כי הזמן עצר מלכת. בניגוד לרוב אינדונזיה שם חיים מוסלמים, בבאלי הדת השולטת היא הינדית. באי, תעלות מים כשלאורכן מקדשים באלינזיים, בהם מתקיימים פסטיבלים דתיים בליווי מוזיקה וריקודים על פי המסורת המקומית, יערות טרופיים, הרי געש פעילים, חופים לבנים יפיפיים ועוד.

Thinkstock
Thinkstockבאלי אינדונזיה

סרי-לנקה אי באוקיינוס ההודי בו תוכלו לברוח מהמקומות המתויירים ועדיין ליהנות מחופים נפלאים, מקדשים, שמורות טבע ומטעי תה ואורז. במהלך הטיול מומלץ לבקר ב"עיר הקדושה" – אנוראדהפורה, שם תוכלו להתרשם ואולי לקבל הארה תחת עץ ה- Sri Maha Bodhi, שעל פי האגדה שם ישב בודהה, כשקיבל את ההארה.

Thinkstock
Thinkstockסרי לנקה

הודו. מה שמדהים בהודו הוא שיש בה הכול מהכול. הודו היא מדינה רבת ממדים ובה עושר תרבותי, רוחני ועושר גולמי טבעי המכיל נופים ואתרי טבע מרהיבים. הודו נחלקת לשלושה אזורים עיקריים – הצפון, בו יישובים פסטורליים, ירוקים ורגועים למרגלות הרי ההימלאיה, מרכז – בעיקר ראג'יסטן ואזור הדרום.

אחד האתרים הפופולאריים בצפון הוא אזור דרמסאלה המכיל בתוכו שלושה יישובי ליבה - מקלוד גאנג`, דרמקוט ובגסו. במקלוד גנג' תפגשו בנזירים טיבטיים, תיהנו מאווירה קסומה ומנופים עוצרי נשימה.

הודו
הודוThinkstock

מה שמדהים בהודו, (מבלי להתחשב בערים הצפופות, עתירות זיהום האוויר והלכלוך ברחובות), הוא שניתן לשאוף את אוויר הרוחניות ולהתנתק מחיי היום יום הלחוצים והמלחיצים המאפיינים את ישראל.  

צ'ילה. רבים מהישראלים בוחרים בדרום אמריקה לרבות צ'ילה, כיעד מועדף לטיול אחרי צבא. צ'ילה בנויה על קו חוף מדהים לחופי האוקיינוס השקט ובה הרי האנדים. אחד הטרקים המרהיבים בצ'ילה הוא בפארק הלאומי טורס דל פיינה - בפארק המכיל אגמים, קרחונים, נהרות, מפלים, יערות, סלעים במגוון צורות וגדלים ופסגות מושלגות.

לסיכום, העולם שלנו טומן בחובו מספר יעדים אקזוטיים בעלי נופים עוצרי נשימה. בחרו את היעד המדבר אליכם, בטחו את עצמכם והרשו לעצמכם ליהנות מחוויה של "פעם בחיים".

צ'ילה
צ'ילהThinkstock