בלאטר עם נתניהו בפגישתם האחרונה
בלאטר עם נתניהו בפגישתם האחרונהצילום: פלאש 90

עזרה ממקום לא צפוי. רגע לפני הצבעת הקונגרס העולמי של ארגון פיפ"א, בסוגיית השעיית ישראל מפעילות, מתחוללות התפתחויות דרמטיות בציריך שבשוויץ.

במהלך הלילה פשטו כוחות שיטור מיוחדים על מלון בור או לאק שבציריך, שם שהו באותו הזמן בכירי ארגון הכדורגל העולמי. הכוחות המיוחדים התפרצו באישון ליל על חדרי הבכירים ועצרו שישה מהם, וכן לקחו לחקירה את נשיא הארגון ספ בלאטר.

הסיבה למעצר של השישה יחד עם נשיא הארגון הם חשדות לשחיתות בארגון העולמי, כשבראש הפרשה ניצבת סוגיית אירוח המשחקים העולמיים בקטאר בשנת 2022. 

כזכור, כבר לפני כשנה עלו חשדות על מכירת אירוח המשחקים העולמיים לקטאר תמורת כסף רב, כשהעובדה כי המשחקים יתקיימו בחודשי הקיץ החמים מאוד במדינה המוסלמית הצביעו על נורות אדומות בנושא.

תיזמון המעצרים הלילה אינו מקרי, כשברשויות החוק חיכו להימצאותם של בכירי הארגון יחד בכדי שיוכלו לעצור אותם בבת אחת. הבכירים נמצאו יחד בבית המלון שבציריך, לקראת כינוס הקונגרס ביום שישי הקרוב, בו כזכור תעלה להצבעה דרישת התאחדות הכדורגל הערבית להשעות את ישראל מכל פעילות בארגון.

בתוך כך, גם אם תתקיים ההצבעה ביום שישי, בישראל יכולים להתעודד מעט כשארגון הכדורגל אופ"א המליצו למדינות האירופאיות שנמצאות תחת חסותה, להצביע בעד ישראל וכנגד דרישת הערבים. 

ובכל זאת, כעת נראה כי על רקע המעצרים והחשדות הקיימים, הקונגרס ידחה ואולי אף יתבטל.