בנט בשיעור מתמטיקה
בנט בשיעור מתמטיקהצילום: ששון תירם

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) העביר הבוקר (חמישי) שיעור במתמטיקה לתלמידי כיתה ו' בבית ספר "קרול" בפתח תקווה.

בשבוע שעבר, בנאום הכניסה למשרד החינוך, הודיע בנט כי הוא רואה כיעד ראשון את העלאת מספר הנבחנים במתמטיקה, והגדיר את הירידה במספר הנבחנים כ"סכנה אסטרטגית".

"אסור לנו לאפשר את המשך הירידה הדרסטית של הנבחנים בחמש יחידות במתמטיקה", אמר בנט. ''זהו לא מספר סטטיסטי – אלה הם היזמים הבאים שאנו מאבדים, אלה מפתחי כיפת הברזל הבאים שלא יהיו, אלה המוחות הבאים של ישראל שפשוט לא ימצו את הפוטנציאל שלהם לעולם.

צילום: ששון תירם

''הצלחת הדור שלכם במתמטיקה תקבע את הצלחתה של מדינת ישראל". לדברי שר החינוך ''זהו איום אסטרטגי שמסכן את עתידה של המדינה, ובחרתי להעביר את השיעור הראשון שלי בתפקיד במתמטיקה כדי להעביר לתלמידים את החשיבות שאני רואה למקצוע.

''האתגר שלנו הוא לגרום לכם לאהוב את מקצוע המדעים והמתמטיקה, ולהבין כי הוא המפתח להצלחה בכל מקצוע בו תבחרו לעסוק בעתיד".

בנט העביר שיעור לתלמידים בנושא חשיבות המספרים לסביבה בה אנו חיים. דרך שיעור אטרקטיבי המחיש השר לתלמידים כיצד מחשבים פועלים על הנחיות הכתובות במספרים, וכיצד חישובים פשוטים מובילים אותנו לתכנן מכשירים מורכבים.

במהלך הביקור סייר השר גם ב''מרחב למידה במורשת'', בו לומדים תלמידי בית הספר באמצעות משחקים על הכרזת המדינה, התיישבות, עליה לארץ והעפלה. התלמידים ליוו את השר בביקורו, והציגו לו גם את מתחמי בית הספר השונים, בהם מוזאון החדר והלבוש ומרחב הלמידה במדעים.