נשיא ההתאחדות האירופית לכדורגל - אופ"א, מישל פלטיני
נשיא ההתאחדות האירופית לכדורגל - אופ"א, מישל פלטיניצילום: רויטרס

בקונגרס אופ"א שנערך היום בציריך, הביע נשיא ההתאחדות האירופית לכדורגל - אופ"א, מישל פלטיני, תמיכה מלאה בעמדה של ההתאחדות הישראלית וקרא לכל ההתאחדויות המסונפות לאופ"א לפעול בהתאם להחלטת הוועד הפועל של הארגון ולהצביע נגד השעיית ישראל. 

"ההצעה שהביאה ישראל מספקת ותורמת משמעותית לשיפור המצב. ישראל לא הפרה אף תקנה ואין מקום להשעות אותה. אני משוכנע שפיפ"א תאמץ מחר את ההצעה של ישראל", אמר פלטיני.

עופר עיני, יו"ר התאחדות הכדורגל, נאם בפני באי הקונגרס, והבהיר: "אנחנו עושים ונמשיך לעשות כל מה שניתן כדי להבטיח קיום חיים ספורטיביים תקינים ככל האפשר ברשות הפלסטינית". 

"כל ניסיון להפוך את פיפ"א לגוף שמתערב בקביעת גבולות בינלאומיים אינו מקובל עלינו", הבהיר עיני.

הוא סיפר כי בשבועות האחרונים נועד פעמים רבות עם יושב ראש ההתאחדות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב וניסה להציע פתרונות לבעיות שמעלים הפלסטינים בתחום הכדורגל. "הושטתי שוב יד לשלום, רג׳וב לא הושיט יד חזרה והמשיך לתקוף את ישראל ולפעול להשעייתה. אני עדיין מאמין שניתן להגיע לפתרון הוגן, אבל אם הדבר לא יסתייע, אני מצפה מכם, חבריי לאופ"א, לעמוד לצידנו", אמר עיני.

הוא ציין כי הבהיר לנשיא ההתאחדות הבינלאומית פיפ"א, ספ בלאטר, כי ישראל לא תוכל להתפשר בעניין זה.
לחברי קונגרס ההתאחדות האירופית אמר עיני: "היום האצבע המאיימת בהשעיה מופנית לעברנו, מחר היא יכולה באותה קלות להיות מופנית לעבריכם. בחרנו לא להשמיץ את רג׳וב, בחרנו לא לדבר בגנות ההתאחדות הפלסטינית, כי אני מאמין בכל לבי שהכדורגל חייב לשמש גשר לשלום, אמצעי לקרב ולחבר במקומות שלעתים המדינאים מתקשים. אל תאפשרו לאף אחד לעצור את המשחק".