בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס הערב (חמישי) לדרישת הפלסטינים להשעות את ישראל מארגון פיפ"א - דרישה שתידון מחר בועידת פיפ"א.

"הניסיון לפגוע בישראל יהרוס את פיפ"א כי אם יתחילו במדינה אחת יעברו למדינה שנייה והדבר ימוטט את הארגון. הניסיון להשעות את ישראל חמור מאוד ונתנגד לו בכל תוקף", אמר נתניהו בתדריך לעיתונאים.

נתניהו התייחס גם לדרישת האירופאים לחזור לשולחן המו"מ עם הפלסטינים, "עמדתי היא שצריך להיות גיבוי עולמי לבנייה בגושים בהתנחלויות", אמר.

"אחרי מה שקרה בעזה בעקבות ההתנתקות, איך זה לא יחזור על עצמו?", תמה נתניהו והוסיף "מי יטפל במנהרות? מי יטפל בהברחות הנשק? התשובה היחידה היא שישראל חייבת לשלוט צבאית במשך שנים. זו התשובה היחידה".

על היוזמה הערבית אמר נתניהו כי "יש דברים שאבד עליהם הכלח כמו למשל הדרישה שישראל תיסוג מרמת הגולן או עניין הפליטים. זה לא מעודכן כבר 13 שנה, יש בה דברים חיוביים ושליליים. קרו כמה דברים במזרח התיכון והרעיון הכללי של ניסיון להשיג הבנה עם כמה מדינות מובילות בעולם הערבי - הוא רעיון טוב".

הוא התייחס גם לירי מרצועת עזה ואמר כי "זו השנה השקטה ביותר בעשור האחרון, יותר שקטה מאשר הייתה אחרי 'עופרת יצוקה' ו'עמוד ענן'. נורו חמש רקטות וחמאס מיהר לעצור את היורים ולתת הבהרות. זה משקף מאזן הרתעתי".