עוד יוסף חי

ביום ראשון הקרוב יסתיים צו התפיסה שהוציא צה"ל לישיבת ''עוד יוסף חי'' ביצהר, ובכך צפויה להסתיים תקופה של למעלה משנה בה החזיקו צה"ל ומג"ב במבנה בית המדרש ומנעו את כניסת התלמידים.

לקראת העזיבה הצפויה החל פינוי הציוד מבית המדרש. אתמול (חמישי) הגיעו משאיות שהעמיסו מכולה ודודי מים, וכן את המיטות של הלוחמים וציוד נוסף.

בישיבה נערכים לכניסה למבנה, אשר בו נזקים רבים שנגרמו במהלך שהות לוחמי מג"ב והחיילים בישיבה. בין השאר נשברו דלתות בית המדרש ונגרם נזק רב לקירות.

ביום חמישי צפוי אירוע מרכזי לכבוד החזרה למבנה הישיבה, בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. בארוע תתקיים תהלוכה להחזרת ספרי התורה לבית המדרש ולאחר מכן תיערך התוועדות עם נשיא הישיבה הרב יצחק גינזבורג.

"אנו שמחים שמערכת הביטחון 'ירדה מהעץ' של תפיסת הישיבה", אמרו בישיבה עם פרסום החלטת שר הביטחון שלא להאריך פעם נוספת את צו התפיסה. "חבל ששר הביטחון אינו מתנצל על המעשה החמור והתקדימי של גזל וחילול בית המדרש יותר משנה תמימה.

"אנו מאחלים לו, ולכל השותפים במעשה הנפשע, לחזור בתשובה שלמה. ההתנכלות המתמשכת לישיבה, כולל שלילת התקציבים, היא ניסיון לסתימת פיות שלא יצלח. הישיבה המשיכה ותמשיך בעזרת ה' להשמיע בקול צלול את אמירותיה לתשובה והנהגה ציבורית על פי התורה".