רג'וב, אבו מאזן ובלאטר
רג'וב, אבו מאזן ובלאטרפלאש 90

חמש קבוצות, זה מה שמפריד בין השעיה אפשרית של ישראל מארגון הכדורגל העולמי לבין הסכם ברגע האחרון. חמש קבוצות, המקיימות את משחקיהן ומתאמנות מעבר לקו הירוק. 

ג'יבריל רג'וב, יו"ר התאחדות הכדורגל הערבית, דורש כי בית"ר מעלה אדומים, בית"ר עירוני אריאל, בית"ר גבעת זאב, הפועל בקעת הירדן ואליצור עירוני יהודה, יושעו מהליגה הישראלית ויפסיקו את פעילותן באופן מיידי. אם דרישה זו של רג'וב תתקבל, אזי שלדבריו הוא יוריד את בקשת ההשעיה מסדר היום של הקונגרס העולמי שיתקיים בציריך שבשוויץ בעוד שעות ספורות.

בית"ר גבעת זאב ובית"ר מעלה אדומים משחקות יחד בליגה ב' דרום ואת העונה הנוכחית סיימו במקומות 9 ו-4 בהתאמה. 

בית"ר גבעת זאב הינה חלק מקבוצות "צו פיוס", השייכות לעמותת "צו פיוס". בקבוצות הכדורגל של עמותת צו פיוס משחקים ילדים ובני נוער דתיים, מסורתיים וחילונים שאינם משחקים בשבת. 

בית"ר עירוני אריאל משחקת גם היא בליגות הנמוכות, כשהיא משתייכת לליגה ג' שרון. יחד עם הקבוצה מאריאל משחקות בליגה ג' שרון גם קבוצות מהמגזר הערבי: שמשון כפר קאסם, הפועל כפר ברא, מועדון ספורט בני קלנסואה, שמשון בני טייבה, הפועל ג'לג'וליה ומועדון הכדורגל כפר קאסם ניבראס.

הפועל בקעת הירדן היא אלופת ליגה ב' דרום א' לעונה הנוכחית, כשסיימה במקום הראשון בפער של 9 נקודות מהשניה בטבלה, הפועל כפר קאסם שועאע הערבית. 

הקבוצה הצעירה ביותר מבין חמש הקבוצות שעומדות בעין הסערה, היא קבוצת אליצור עירוני יהודה שקמה לאחר מבצע "שובו אחים" להחזרת הנערים שנחטפו. 

הקבוצה מורכבת מתושבי הר חברון וקריית ארבע שהחליטו להראות לכולם שבהר חברון יש גם כדורגל ספורט ותרבות, ולא רק מלחמות. הקבוצה משחקת בליגה ג' דרום ומולם משחקות כמעט רק קבוצות מהפזורה הבדואית שבסביבה. 

סמל הקבוצה הוא שלושה אריות, לזכרם של שלוש הנערים שנחטפו ונרצחו על ידי בני עוולה. מי שתומכים בקבוצה הצעירה ומגיעים איתם לכל משחק כמעט, אלו חברי הארגון "לה-פמיליה" של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים. 

בעירוני אריאל אמרו כי הם מצפים מעופר עיני יו"ר ההתאחדות לכדורגל ומירי רגב שרת התרבות והספורט להודיע לרג'וב ולבלאטר כי ישראל תישאר בפיפ"א רק עם אריאל.
בקבוצה אומרים כי "מאחורי הקלעים אנו כבר נכונים למאבק בכל הזירות והליגות: הדיפלומטיות והספורטיביות.

עוד קראו בקבוצה, "די לערבב פוליטיקה עם ילדים וספורט. מגרש הכדורגל אינו השדה המדיני".

גם באליצור עירוני יהודה הגיבו לדברים כשמאמן הקבוצה, אפיק ארזואן, אמר לאתר ספורט1: "הכדורגל זה כלי שמחבר בין כולם, זה לא משנה דת גזע ומין, כל קבוצה באה עם רצון לנצח ולא להילחם. אסור לערב פוליטיקה בספורט. אני מקווה מאוד שזה לא יעלה אפילו להצבעה, שאנשים יבינו שאסור לתת פתח לפוליטיקה".