מקווה לשוב בקרוב. רוכברגר
מקווה לשוב בקרוב. רוכברגרפלאש 90

שופט בית משפט השלום בתל אביב, עידו דרויאן, גזר היום (ראשון) 6 חודשי עבודות שירות, 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 40 אלף שקלים על ראש העיר רמת השרון, יצחק רוכברגר.

רוכברגר הורשע בחודש דצמבר האחרון בעבירות של מרמה, הפרת אמונים רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף מסמכים.

רוכברגר לא ירצה אמנם עונש של מאסר בפועל, אולם השופט דרויאן קבע כי על רוכברגר יוטל קלון, קביעה שתמנע את חזרתו לכהונת ראש העיר.

בגזר הדין נכתב כי "במעשיו סטה הנאשם באופן רע וקשה מדרכי היושר, האמינות וההגינות שהם מהתכונות הבסיסיות הנדרשות מנבחר ציבור. זכאי הציבור כי בראשו ולשירותו יעמדו אנשים ראויים, ישרים, אמינים והגונים, בעלי סולם גבוה של מידות וערכים. ראש עירייה מנהל את חיי היומיום של התושבים ברמה המקומית, הוא אחראי לשירותים החיוניים של תושבי העיר ולניהול כספיהם לצרכיהם ולרווחתם. ראש העיר כפוף לשלטון המרכזי, ועליו לנהל את העיר בכפוף למדיניות הממשלתית ותוך התאמה לצרכי התושבים המקומיים. ככזה עליו לשמש דוגמא ומופת, ועליו להיות נקי מאשם בשחיתות, בחוסר ניקיון כפיים ובחוסר אמינות". 

נזכיר כי כתב האישום נגד רוכברגר הוגש במאי 2013, והוא מייחס לו עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, בגין מעשיו בין השנים 2007-2004, כשכיהן בתפקיד מנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון של קרן ההשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות, במקביל לכהונתו כראש עיר.

על פי כתב האישום נגדו, רוכברגר קיבל החזרים מהקרן בגובה של 120 אלף שקל בהסתמך על חשבוניות מזויפות, אף שהיה אסור לו לקבל תמורה עבור עיסוק נוסף.

רוכברגר הודיע על נבצרות מאז נבחר לקדנציה שלישית באוקטובר אשתקד, וכעת מתברר כי לא יוכל לשוב לתפקידו כראש העיר.