עו"ד עדי קידר
עו"ד עדי קידרארגון חוננו

חודש וחצי עבר מאז אירוע הפעלת המסתערבים כנגד תושבי כוכב השחר, והנאשמים עדיין נמצאים במעצרי בית, חלקם הרחק ממקום מגוריהם.

ביום חמישי קיבל בית המשפט המחוזי את עמדת עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, והורה כי תושב עדי עד שנעצר בפרשה, נשוי ואב לשבעה ילדים, יוכל לשוב למעצר בית בביתו, וזאת לאחר שהות ממושכת במעצר בית בצפון.

אולם, הפרקליטות עתרה לבית המשפט העליון בבקשה שיבטל את ההחלטה וימנע מהנאשם לשוב למשפחתו וילדיו.

עו"ד קידר מצידו הגיש ערר נגדי בו הוא טוען כי לא קיימות "ראיות לכאורה" בתיק ודורש לבטל את התנאים המגבילים מהנאשמים. מחר (שני) ידון בית המשפט העליון בשני העררים.

עו"ד קידר מתאר בערר את השמדת העדות המרכזית של השוטר המחופש, דבר שהתגלה רק לאחר הגשת כתב האישום ובגינו הוגשה תלונה למח"ש. הוא סוקר את הסרטון בו תיעדה המשטרה את האירוע ובו לא נראים הנאשמים תוקפים את ה"רועים". עו"ד קידר אף טוען כי הנאשמים פעלו כפי שמתיר "חוק דרומי" החל גם על שטחי מרעה, שכן השוטרים המחופשים והרועים הערבים נכנסו לתוך שטחי המרעה של גבעת הבלאדים ומעלה שלמה, וזאת במטרה להתגרות בתושבים ולגרור אותם לתגובה.

"בזמן שהמדינה סוערת בפרשיות שחיתות ופשע מאורגן בדגש על אנשי ציבור וגורמי אכיפת החוק, פרקליטות המדינה עוסקת במניעת חזרתו של בעל משפחה לביתו, ילדיו ועיסוקו, בתיק המתנהל בשל אירוע בו הראיות כנגדו קלושות", מסר בתגובה עו"ד קידר. "אנו תקווה שביהמ"ש העליון יעשה סוף להתנהלות זו ויאשר את החלטת בית המשפט המחוזי לאפשר לו לחזור לביתו".