יעקב פרי
יעקב פריפלאש 90

סיעת "יש עתיד" הגישה הצעת אי אמון בממשלה בנושא פיצול סמכויות משרד החוץ בין 6 שרים שונים.

זו היא הצעת אי האמון השנייה שמגישה 'יש עתיד' מאז הקמת הממשלה. ההצעה תדון מחר (שני) במליאת הכנסת. את ההצעה צפוי להציג ח"כ יעקב פרי.

בדברי ההסבר להצעה נכתב, כי "במהלך הרכבת הממשלה ה-34 החליט ראש הממשלה נתניהו, בשל אינטרסים פוליטיים, לבזר את תפקיד שר החוץ לידיהם של שישה חברי ממשלה שונים במקום למנות שר חוץ במשרה מלאה. החלטה זו פוגעת פגישה אנושה ביחסי החוץ של מדינת ישראל ובמערך ההסברה שלה . כמו כן פוגעת ההחלטה ביחסים האסטרטגיים בין ישראל- ארה"ב".

"למעשה, בשל אילוצים פוליטיים וללא סיבה מקצועית, פורק משרד החוץ לגורמים: לשכת הקשר נתיב הופקדה בידיו של שר הקליטה זאב אלקין, תחום ההסברה ומאבק בחרם ובדה-לגיטימציה נגד ישראל בידי שר הבט"פ האסטרטגי ארדן, שר הפנים, סילבן שלום קיבל את המשא ומתן המדיני מול הפלסטינים, השר יובל שטייניץ חולק יחד עם ארדן את המאבק בחזית האיראנית. כל זאת, כאשר ציפי חוטובלי מכהנת כסגנית שרה עם "סמכויות מלאות" ושר החוץ בפועל הוא ראש הממשלה", הוסיפו ב"יש עתיד".

לדבריהם, "מלבד העובדה שפיצול משרד החוץ ל- 6 משרדים שונים פוגע פגיעה אנושה ביכולת לנהל מדיניות חוץ, גורם הדבר לבזבוז של מאות מיליוני שקלים שהובטחו לשברי המשרדים השונים. מאות מיליונים שצריכים להיות מופנים לטובת אזרחי המדינה ולא לריצוי סיעות הקואליציה וחברי הממשלה".