הפרקליטות צפויה להגיש ביום שישי לבית המשפט המחוזי בבאר שבע את עסקת הטיעון שחתמה עם סעיד אלנבארי, מבריח שב"חים שהרג את ינון לבנון הי"ד מסוסיא בהתנגשות מחרידה סמוך למעבר מיתר בהר חברון לפני כשנתיים.

העסקה היתה אמורה להגיע לבית המשפט כבר לפני מספר חודשים אולם בשל אי התייצבות הנאשם נדחתה.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, המסייע למשפחת לבנון כנפגעי עבירה, דרש לקבל לידיו את תיק החקירה, וזאת בכדי לנמק את התנגדות המשפחה לעסקת הטיעון המקלה, לפיה יגזרו על אלנבארי 3.5 שנות מאסר בלבד.

אלנבארי, אשר הסיע ברכבו שב"חים ערבים, עקף בקו לבן שיירה של עשרה רכבים, כמעט והתנגש בניידת משטרה, ולבסוף התנגש ברכבו של ינון הי"ד אשר נהרג במקום.

קידר תמה על האישום המקל שהוגש נגדו ועל עסקת הטיעון המקילה שגובשה. במכתב ששלח היום (א') לפרקליטות מחוז דרום מצביע עו"ד קידר על כך שהיה צריך להאשים את אלנבארי ברצח ובסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, ולא להסתפק בעבירת הריגה והסעת שב"חים.

לדבריו, מספר עובדות לא הובאו לידי ביטוי בסעיפי האישום: לפי עדויות הנוסעים, אלנבארי נהג במהירות שבין 120-180 קמ"ש בכביש בו מותרת הנסיעה במהירות של 80 קמ"ש בלבד, והאיץ לאחר שהבחין בניידת המשטרה.

בנוסף לא נמצאו סימני בלימה במסלול נסיעתו עד להתנגשות, והוא עקף שורה ארוכה מאוד של רכבים בקו לבן לאורך זמן. עובדות אלו, לדברי עורך הדין, בצירוף העובדה שאלנבארי סירב לשתף פעולה עם החוקרים, מצביעות על קיומה של עבירת סיכון אדם בנתיב תחבורה ורצח.

"גם לאחר שהנאשם כמעט והתנגש בניידת, במקום לחזור לנתיב הימני, הוא בחר להמשיך בעקיפה המסוכנת", אומר עו"ד קידר. לדבריו, התנהלות הפרקליטות בתיק "תמוהה בלשון המעטה" ופוגעת בצורה קשה במשפחתו של ינון לבנון הי"ד.

"הפרקליטות מגינה בחירוף נפש על כתב אישום רצוף שגיאות משפטיות המקילות עם הנאשם, ומותירות את משפחת הנרצח להתבוסס בדם אהובם", אמר.