טרמפים
טרמפיםנתי שוחט\פלאש90
ראש המועצה האזורית גוש עציון דוידי פרל וראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי, התייחסו היום (שני) בראיון לקלמן ליבסקינד ברדיו "גלי ישראל", למציאות הטרמפים ביו"ש, שנה לאחר חטיפת הנערים.

ראש מועצת אפרת הביע התנגדות מוחלטת לנסיעה בטרמפים ואמר כי "חשוב להגיד מעל כל במה שנסיעה בטרמפים זה דבר מסוכן וצריך להימנע מנסיעה בטרמפים".

רביבי פרט את התנגדותו לאור החטיפה בשנה שעברה. "אנחנו זוכרים פיגועים אחרים בהם חיילים נחטפו, נרצחו, חיפשו אחריהם הרבה מאוד זמן עד שהגיעו למציאתם, אבל אין ספק כשזה קורה ליד הבית עם שלושה בני נוער אז זה באמת מחדד את הסכנה.

"מתוקף תפקידי, חובתי לבוא, להתריע ולהזהיר. כאשר אומרים שהפיתרון והדרך היחידה לגור במקום הזה היא בנסיעה בטרמפים, זו אמירה שלא מקובלת עלי, בטח שלא כשאנחנו יודעים מה התוצאות".

לעומתו, ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל מכיר בכורח המציאות. "השאלה היא כרגע המאבק בטרור ולא הנסיעה בטרמפים. נכון שאם אדם נוסע בטרמפים הוא צריך להיות מאוד זהיר, לפקוח עיניים ולעמוד בצורה בטוחה וצריך לאבטח את התחנות".

פרל מאמין כי חשוב להיזהיר אך זה בלתי אפשרי לא לנסוע בטרמפים כלל. "בהחלט ילדים ונוער צריכים להימנע, להיזהר ולהשתדל שלא לנסוע בטרמפים. אי אפשר לאסור וללא נסיעה בטרמפים זה חלק מהחיים במדינת ישראל עם כל הכאב והצער, זה כמו להגיד לא נגור בדרום כי יורים טילים. צריכים להיאבק בטרור וצריך להיזהר כשנוסעים". 

"התניידות בין היישובים היא מורכבת וקשה. בגוש עציון כדי לנסוע בין הישובים, מי שרוצה לנסוע ממרכז גוש עציון לתקוע, יש לו בעיה, אין לו תחבורה סדירה מינימלית".