פרופ' רענן שמיר
פרופ' רענן שמירצילום: דוברות בית החולים שניידר

מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד במרכז שניידר לרפואת ילדים, פרופ' רענן שמיר, נבחר לשמש כנשיא האיגוד האירופאי לגסטרואנטרולוגיה.

פרופ' רענן שמיר משמש בתפקיד מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד במרכז שניידר לרפואת ילדים החל משנת 2007. לפני כן הוא ניהל את המחלקה לגסטרואנטרולוגיה ותזונת ילדים בבית החולים רמב"ם בחיפה, וקודם לכן התמחה במכון לגסטרואנטרולוגיה בשניידר.

לפני כשנה, בחודש יוני 2014, שימש פרופ' שמיר כנשיא הכנס השנתי של האיגוד האירופאי לגסטרואנטרולוגיה, תזונה ומחלות כבד בילדים. הכנס השנתי של האיגוד, אשר נערך בישראל, נחשב לכנס המוביל בעולם בנושאי תזונת תינוקות וכן בקביעת המדיניות במחלות דרכי העיכול ומחלות כבד. הכנס השנתי של האיגוד האירופאי לגסטרואנטרולוגיה, בו השתתפו כ-2,500 רופאים מכ-100 מדינות, הוא בעל חשיבות רבה לרופאים המומחים בגסטרואנטרולוגיה מרחבי העולם, בזכות שיתוף הידע המאפשר את קידום הטיפול בילדים עם מחלות בדרכי העיכול ומחלות כבד.

מנהל מרכז שניידר לרפואת ילדים, פרופ' יוסף פרס, אמר, "אני מברך את פרופ' שמיר על המינוי היוקרתי והמכובד. מינוי זה מהווה גאווה גדולה למרכז שניידר ומציב אותנו בקדמת המדע והרפואה העולמית".