קואוצ'ר
קואוצ'רצילום: Thinkstock

כל מי שהיה אי פעם בסדנת אימון או מכיר קואוצ'ר מקרוב, יודע שמטרתם להעניק לאדם כלים להתמודד עם הגשמת מטרות.

לא פעם הכלים האלו נוחלים הצלחה והאדם מצליח להשיג את אותן מטרות. המצב הנחשק הוא, בו האדם מסגל לעצמו כלי מסוים, או משנה דפוס פעולה ובכך משיג התקדמות וצמיחה בצורה יותר רחבה, מאשר רק הישג של לסיים את העבודה הסמינריונית/לטפל בגינה/לעשות דיאטה וכו'.

נילי סופר ארזה וארגנה עבורנו מסרים רבים משמעותיים, שעשויים להוות כלים לצמיחה אישית. המסרים הללו מסתתרים בצורת מאמרי חז''ל וחכמים מתקופות נוספות, וביחד יוצרים כלים המשדלים את האדם להתבוננות פנימית, עמל ומאמץ, שיביאו בסופם שגשוג.

כל אדם מעוניין בחיים טובים של הצלחה, סיפוק והשגת יעדים, לאו דווקא בסדר הזה. בספר "חיים טובים" מופיעות הדרכות לפי פרקים שנכתבו על ידי המחברת, ששילבה בספר אמרות רבות: אגדות חז''ל לצד רבי חיים שמואלביץ, הרב קוק ורבי נחמן מברסלב. משולבים איתם באופן מעניין גם ציטוטים נבחרים של ניטשה, קירקגור, המינגווי ועוד מפורסמים נטולי קשר ליהדות.

הספר עוסק בהעצמת האחר, לקיחת אחריות, זריזות, הבלגה ועוד. בכל פרק מובאת משנה סדורה וברורה, בעלת היגיון ומקושרת לרצף, המבארת כיצד אדם שיבחר לפעול על פי המלצתם של גדולי ישראל וחכמי העולם, ימצא עצמו במקום טוב יותר מבחינת הגשמה עצמית והתפתחות אישית.

הספר עשוי באופן מאיר עיניים, מנוסח היטב ויכול להביא תועלת לכל אחד ואחת.

לעיתים הציטוטים שמחזקים שוב ושוב את אותה הגישה מעט מיותרים, אבל תמיד יכול להיות נחמד לגלות שהרב וולבה כבר אמר את מה שאתה חושב כבר מזמן.