הפגנת פרו פלסטינים
הפגנת פרו פלסטיניםצילום: פלאש 90

​סוגיית השעייתה של ישראל מפיפ"א ירדה מהפרק, אבל המאבק הבינלאומי של ארגוני החרמות נגדה נמשך ביתר שאת, דווקא על רקע ההישג האחרון.

במשרד החוץ מטפלים בנושא כבר מספר שנים לא מועט, ושם מדווחים כי בעת האחרונה דווקא גברה המודעות הישראלית לפעילות האנטי ישראלית של ארגוני הדה-לגיטמציה.

יעקב פינקלשטיין, דיפלומט ותיק במשרד החוץ, שמטפל בנושא, מסביר לערוץ 7 כי "יש מערכה גדולה של ניסיונות להוקיע את ישראל מפורומים שונים".

הוא מציין שהניצחון בקונגרס פיפ"א היה אבן דרך משמעותית. "המסר שהעברנו לכל אותם גורמים עוינים הוא שישראל מוכנה וערוכה למאבק על שמה הטובה, ויש לנו גם חברים ברחבי העולם ויש לנו גם הצלחות, ולכן שום דבר לא מובטח לצד השני".

פינקלשטיין מסביר שהפעילות האנטי ישראלית המכונה BDS, קיימת בכל רחבי העולם, ודווקא החיבור לעולם הכדורגל, הציף את הנושא, והעלה אותו לסדר היום הציבורי.

דווקא בימים בהם מקצצים סמכויות למשרד החוץ, במיוחד בתחום המאבק הזה, מבהיר הדיפלומט שיש רק גוף אחד בישראל שיודע להתמודד היטב עם הנושא. "אני מקווה שבעקבות המודעות הגוברת, יבואו המשאבים המתאימים כדי להילחם בתופעה כי היא הופכת להיות תופעה גלובלית".