התכולים מול הצהובים, מי תעפיל לגמר?
התכולים מול הצהובים, מי תעפיל לגמר?צילום: יניב כהן, מנהלת הליגה

"להבדיל משאר הקבוצות שהעפילו לחצי הגמר, אנחנו מגיעים לתל אביב לאחר סדרה ארוכה ומתישה. השחקנים אמנם תחת עומס גדול אך הקבוצה במומנטום חיובי שלא הופסק בשל מנוחה ארוכה. אנחנו באים אמנם כאנדרדוג אבל אין לי ספק שאם נמשיך ביכולת שהצגנו בחודשים האחרונים, אם נמשיך במשחק הקבוצתי ונבוא חדים, רעבים ומרוכזים, נוכל לעשות דברים יפים – גם נגד מכבי ת"א", את הדברים הללו אמר מאמן הפועל אילת אריק שיבק, באימון המסכם לקראת משחק חצי הגמר הראשון שיתקיים מחר (יום רביעי, 21:05) בהיכל מנורה מבטחים התל אביבי.

נראה ששיבק היטיב להסביר את יחסי הכוחות: אילת אולי תצליח לעשות דברים יפים מול מכבי, לא בטוח כאלה שינצחו עבורה את סדרת חצי הגמר.

ככלות הכל, אילת לא צריכה רק לגבור על מכבי תל אביב, אלא גם על ההיסטוריה, על האופי שלה עצמה והעומס המטורף. 

קצת מספרים בכדי להבהיר את התמונה. מאזנם של הצהובים במשחקים מול אילת, הן בפלייאוף והן בעונה הסדירה עומד על 29 ניצחונות ו-5 הפסדים בלבד. 

העונה, לצד משחק אחד צמוד, תל אביב הראתה עליונות על פני החבורה הדרומית שסיימה את העונה הסדירה במקום הרביעי והמכובד. שיבק פגש את מכבי פעם אחת במשחקי הפלייאוף. היה זה בעונת 99/00 אז הוא אימן את בני הרצליה עם טל בורשטיין, יניב גרין ואורי יצחקי. זה נגמר ב 0-2 למכבי ת"א ברבע הגמר.

תצרפו לנתונים אלו את העובדה כי הצהובים נחו 10 ימים לפני המשחק, ואילו הדרומיים העפילו אליו רק לפני יומיים בלבד ושלושה לפני שריקת הפתיחה, ותקבלו תוצאה ידועה מראש. 

אם אילת תדיח את הצהובים תהיה זו הפתעה של ממש, אבל במצבם של הצהובים העונה, זו משימה קשה ואפשרית. 

אילת משחקת בדיוק על נקודת התורפה של הצהובים, המשחק בפנים. טיוס כבר מזמן לא חושב על מכבי ועשוי בקרוב לנחות ביריבה המרה הפועל ירושלים, סופו לא בכושר משחק ומצוי בבעיות עם הנהלת הצהובים, ג'ייק כהן קולע טוב אבל הגנה חלשה ונשארנו רק עם רנדל. מול קבוצה כמו אילת שהולכת פנימה חזק, למכבי תהיה בעיה.

בעיה נוספת עבור הצהובים היא כמות הזריקות לשלוש נקודות וההסתמכות על קליעות אלה. בינתיים השחקנים בצהוב פוגעים, אך כולם יודעים מה קורה כשבערב אחד כלום לא נכנס. 

קיצור הרוטציה בעקבות פציעתו של סילבן לנדסברג שפגעה גם בצביון הישראלי ובחוק הרוסי, הביאה לכך ששחקנים רבים מקבלים מעל 30 דקות של משחק. בסדרה ארוכה מתישה ואגרסיבית, לצהובים יהיה קשה משחשבו שם.

האם השחקנים מהעיר הדרומית יכולים לנצח את האלופה? זה בעיקר תלוי בהם.