המעצר הוארך. בן דוד בבית המשפט הבוקר
המעצר הוארך. בן דוד בבית המשפט הבוקרפלאש 90

בבית המשפט המחוזי בירושלים נערך הבוקר (רביעי) דיון בתיק הרצח של הנער הערבי מוחמד אבו ח'דיר משכונת שועפט בבירה.

ברצח נאשמים יוסף חיים בן דוד ושני קטינים נוספים. בן דוד סרב להעיד בדיון ולדברי פרקליטו עו"ד אשר חיון הוא "סובל מבעיות נפשיות ולא מסוגל להציף את האירוע".

אחד הנאשמים הקטינים ברצח העיד בין השאר כי בהתחלה לא הבין המניע הלאומי שמיוחס לו בכתב האישום. "רק כשנעצרתי התחלתי להבין מה זה 'לאומני'", אמר.

"החינוך של אבי היה קצת נוקשה", סיפר הקטין. ''אבא היה מגביל אותי בהרבה דברים, היה בינינו הרבה חיכוכים ולא דיברנו שמונה חודשים". לטענתו "בבית שלנו לא הייתה בכלל פוליטיקה. לא ימין ולא שמאל".

הקטין הביע חרטה על מעשיו ואמר כי הוא מזועזע מהמקרה. ''הייתי בהלם מכל הסיטואציה. קשה לי להאמין שהייתי שותף למקרה כזה מחריד שאף אחד לא צפה אותו מראש. לא חלמתי בשום חלון שזה יתגלגל למה שקרה". הוא גולל את הנסיבות שהובילו לרצח בו ח'דיר. "למדתי בבית מדרש עד שעת ערב, ויוסף ביקש שאעזור לו במחסן בחנות. תמיד אני עוזר אבל בגלל מבחן סירבתי. יצאתי מהישיבה ואמרו לי נערים בישיבה ששלושת הנערים נרצחו ושמצאו את הגופות", סיפר הקטין.

"היה לי מאוד עצוב, התקשרתי ליוסף לשאול אם זה נכון והוא אמר שכן. הוא אסף אותי מהישיבה ב-11:00. הגיע עם אש בעיניים, להוט וכעוס. הוא אמר שחייבים לעשות משהו כנקמה על רצח הנערים. אמר ששלחו לו תמונות של הגופות מרוטשות. אמר שחייבים לנקום בערבים", הוא הוסיף.

 "כששאלתי אותו מה הוא רוצה לעשות, הוא אמר לי 'משהו כמו תג מחיר'", המשיך הקטין לתאר, "איזו פעולה להתנקם בהם שלא יהיו עוד פיגועים כאלו. כמו פנחס בן אליעזר שנקם את נקמת השם. היה לי קשה מאוד להגיד לו לא".