ערד
ערדצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הבחירות בערד הסתיימו בניצחונו של עו"ד ניסן בן חמו, מועמד מפלגת יש עתיד, אל מול וולד סנדלרסקי מועמד הליכוד, אולם בזאת לא תמו הדי המערכה הפוליטית בעיר.

ביום שאחרי הבחירות, חוששים עסקנים חרדים בעיר מהצרת רגלי הציבור החרדי המקומי. עסקן חרדי המתגורר בערד מספר כי התחושות בעיר זהות לתחושות שאפפו את הציבור החרדי לפני שנתיים וחצי עם עלייתו של יאיר לפיד על הגה השלטון – רק ברמה נקודתית יותר.

"צריך להבין מה קורה כאן כדי להבין כיצד אנו מרגישים", הוא מספר. "עברנו מערכת בחירות שלובתה בהמון יצרים, ההסתה שהופעלה נגד הציבור החרדי בעיר היתה גבוהה, וכך הוא הביא את הניצחון. אנחנו בהחלט חוששים ממהלכיו הבאים של ראש העיר כלפי האוכלוסיה החרדית בעיר", אמר.

במוקד קמפיין הבחירות ניצבה סוגיית העלייה במספר התושבים החרדים בעיר, המהווים כיום קרוב ל–20% מהאוכלוסייה בערד. ערב הבחירות נחשף ב'ידיעות אחרונות' כי מועמד 'יש עתיד' פרסם פרוספקטים המכילים תמונות של 'חרדים שחורים' המחטטים בפחי זבל ולמדים תורה, כדי להפחיד את אוכלוסיית העיר מפני החרדים. 

לאחר בחירתו אמר בן חמו כי "החום והאהבה שקיבלתי במהלך הקמפיין מכל קבוצות האוכלוסייה היו יוצאי דופן. אהיה ראש העיר של כל תושבי ערד. חילונים ודתיים, עולים חדשים וצברים, ימניים ושמאלנים, דלתי תהיה פתוחה בפני כולם ואף קבוצה לא תיפסל על הסף".

"תושבי ערד הבינו כי הבחירות האלה הן קריטיות לעתידה של העיר. מעורבותם הרבה במערכת הבחירות הוכיחה כי הם לקחו את גורלם בידיהם והחליטו כי רק הם יקבעו לאן פניה של ערד מועדות. אני שמח שהם בחרו בשינוי ובהתחדשות. אתגרים רבים וגדולים עומדים לפנינו, בראשם נושא התעסוקה ומצבם הכלכלי של העיר ותושביה, אך אני בטוח כי יחד נצליח להתמודד עם כולם ולהצעיד את ערד קדימה".

ממפלגת "יש עתיד" נמסר כי, "אנחנו מברכים היום את תושבי ערד שיוצאים לדרך חדשה בהנהגתו של ראש עיר צעיר ונמרץ שרואה לנגד עיניו את טובת התושבים בראש סדר העדיפויות שלו. אין לנו ספק כי ניסן יצעיד את ערד לעבר עתיד שיש בו ביטחון תעסוקתי, איכות חיים ולמקום שבו הדור הצעיר רוצה לבנות את ביתו ולגדל את ילדיו".