Flooding in Houston
Flooding in HoustonReuters

הקהילה היהודית ביוסטון שבטקסס מתקשה להתאושש מהאסון שפקד את הקהילה, כששני קשישים ניצולי שואה טבעו למוות לאחר שסירתם התהפכה במהלך סיוע ההצלה שהושט להם.

"אנחנו בהלם", אמר אחד מבני הקהילה. "חשבנו שהסופה תסתכם בנזק ממוני, אפילו מספר בתי כנסת נפגעו בצורה קשה, אך נחרדנו לגלות שהיא גבתה חיי אדם, ועוד שניים שהיו כל כך בולטים בחיי הקהילה בעיר", אמר.

יעקב (ג'ק) ושרלי אלתר, קראו לסיוע כשביתם התמלא במים. מתנדבים אכן הצליחו להגיע אליהם באמצעות סירת מנוע, אך למרבה הצער בעוד הם עושים את דרכם למקום מבטחים התהפכה הסירה, והם טבעו. בתם בת ה-55 שהייתה עמם בסירת ההצלה ומספר אנשים נוספים הצליחו להיחלץ, אך כל המאמצים להציל את הקשישים עלו בתוהו, והם נסחפו במים השוטפים.

על פי הדיווחים המקומיים, שניהם חגרו חגורות הצלה כשהם נסחפו לתוך המים הסוערים ליד גשר Braeswood אך ככל הנראה בשל תקלה טכנית הפכה את הסירה בשעה שהיא עצרה כדי להעלות על גביה מספר אנשים נוספים, והם נסחפו לתוך המים.

מתנדבים רבים מקרב הקהילה היהודית המקומית וכוחות חילוץ עירוניים עשו מאמצים כדי לאתר את גופתם. ואכן הם נמצאו לאחר מספר שעות על יד מקגריגור פארק שבעיר, אך נדרשו מספר ימים בכדי להשלים את הליך הזיהוי.

ההרוגים, יעקב בן 87 וזוגתו שרלי בת 85 , היו ניצולי שואה שבאו לארה"ב ושיקמו מחדש את חייהם. הבעל היה חבר פעיל בבית הכנסת וקהילת 'בית ישורון' ביוסטון שנפגע גם הוא בשטפונות העזים. הם היו נשואים 63 שנה, והיו ידועים כמתנדבים במוזיאון השואה של יוסטון. מסע הלוויתם נערך ביום ראשון השבוע בבית העלמין ביוסטון בחלקת קהילת 'בית ישורון'.

בתוך כך נמשכות פעולות השיקום והסיוע למשפחות יהודיות רבות שבתיהן ניזוקו בצורה קשה. הקהילה היהודית הפעילה 8 צווים של מתנדבים העוברים מבית לבית כדי לסייע ולהשיב את המקום למגורים מוקדם ככל האפשר לצד פעולות נוספות לסיוע למשפחות שנפגעו קשות.

בסופה נהרגו 19 בני אדם, כתוצאה מהשיטפונות שנגרמו מהגשמים העזים שירדו במדינות טקסס ואוקלהומה.