המשנה ליועמ"ש. עו"ד זילבר
המשנה ליועמ"ש. עו"ד זילברצילום: יוסי זמיר. פלאש 90

התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה למבקר המדינה לאחר שתלונה שהגישה התנועה נגד המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, הועברה לטיפולה.

ראשיתה של הפרשה לפני כשלשה חודשים כאשר המשנה ליועמ"ש, עו"ד זילבר, הגישה לממשלה את חוות דעתה בנוגע לחטיבה להתיישבות. מסקנות חוות הדעת קבעו כזכור כי יש להפסיק את פעילות החטיבה מסיבות שונות.

בתנועה למשילות ודמוקרטיה טענו אז כי בגיבוש חוות הדעת נפלו פגמים מהותיים. כך למשל נטען כי בעת שחוות הדעת הוגשה, עדיין התנהלה הידברות בין המשנה ליועמ"ש לנציגי החטיבה, והגשת חוות הדעת באה לפני שחלקים מהנושאים המפורטים בה, הכוללים הנחיות אופרטיביות למשרדי ממשלה, עדיין לא עלו כלל לדיון במסגרת אותם מפגשי הידברות.

עוד טענה התנועה למשילות כי חוות הדעת של דינה זילבר פורסמה לתקשורת ארבעה ימים לפני שהובאה לידי החטיבה להתיישבות עצמה, כך שלא הייתה לחטיבה האפשרות להגיב ולטעון נגד המסקנות.

טענות אלו ואחרות הופנו ללשכת היועץ המשפטי לממשלה כמכתב תלונה ע"י התנועה למשילות ודמוקרטיה בחודש מארס. בימים האחרונים קיבלה התנועה תשובה מראש לשכת היועץ המשפטי לממשלה בה נאמר כי התלונה הועברה לטיפולה של... הגברת דינה זילבר. בתנועה השתוממו לגלות כי העברת העניין לטיפולה נעשה בעוד עו"ד זילבר היא למעשה מושא התלונה וסירבו להשלים עם המציאות בה הנילון בודק את התלונות נגד עצמו, ופנו למבקר המדינה בבקשה כי יבחן את המקרה.

במכתב ששיגרו למבקר כותבים אנשי התנועה: "אנו מבקשים להלין על כך שתלונה בעניינה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הועברה לטיפולה שלה. ניגוד העניינים האינהרנטי הינו ברור ואין כל ספק שלא ייתכן כי הגורם עליו מלינים יהיה  הגורם המטפל בתלונה ואנו רואים התנהלות תמוהה זו בחומרה רבה".

מנהל הפעילות של התנועה למשילות, יהודה עמרני, אומר כי מצער שדווקא במשרד המשפטים מתנהלים באופן המנוגד לכל היגיון. "לצערנו מוסד היועץ המשפטי לממשלה הוא הגוף היחיד כמעט שלא קיימת עליו ביקורת. בגלל שאין אף גורם המבקר את פעילות היועמשי"ם, ותרבות הביקורת נעדרת ממחוזות אלו, אנו מגיעים למצב שנילון מטפל בתלונה נגדו".

יצוין כי בתלונה למבקר המדינה מבקשת התנועה לדעת מיהו הגורם המוסמך לבקר את פעילותו של  היועץ המשפטי לממשלה ובכירי משרדו אשר אליו ניתן לפנות במידת הצורך.

המכתב ובו המידע אודות הטיפול בתלונת התנועה למשילות: