מד"א בנקודת מפנה
מד"א בנקודת מפנהצילום: דוברות מד"א

צוותי מד"א נטלו חלק בתרגילים שנערכו בזיכרון יעקב, בפתח תקווה, בירושלים, במתחם תל השומר, בחיפה ועוד, במסגרת תרגיל העורף הלאומי.

בתרגיל שנערך בחיפה שולבה גם משאית החפ"ק המיוחדת של מד"א שנבנתה במיוחד עבור הארגון ומצוידת בין היתר, במצלמות שליטה ובקרה הנישאות לגובה של כ-19 מ' וחולשות על שטח רחב ביותר, עמדות מוקד מד"א שהוקמו בתוך החפ"ק ויכולים לתת מענה לקריאות באזורי אסון שונים, חדר דיונים וישיבות המאובזר בקדמת הטכנולוגיה ועוד.

משאית החפ"ק מאפשרת לכוחות מד"א בשטח להשתמש ברשתות הקשר, ברשתות אלחוטיות וברשת האינטרנט גם במצבים שבהם הרשת קורסת, כפי שקורה באירועי אסון גדולים.

במהלך התרגיל סקר מנכ"ל מד"א בפני השר לביטחון פנים גלעד ארדן וקציני משטרה בכירים שביקרו בחפ"ק את יכולות הרכב המשוכלל ואת מוכנות הארגון.

במקביל ממשיך לפעול חדר המצב של מטה מד"א שנפתח ביום שני וצוותי הארגון ברחבי הארץ ממשיכים לקחת חלק בתרגילי השטח בשיתוף פיקוד העורף, משטרת ישראל והגורמים הנוספים המעורבים בתרגיל.

אמש, הציג מנכ"ל מד"א אלי בין, בפני ראש הממשלה את המענה שנותן הארגון בתרגיל בפרט ובמצבי חירום בכלל. מנכ"ל מד"א התריע בפני נתניהו על שני פערים משמעותיים העומדים לפתחו של הארגון. הראשון הוא תקצוב הארגון לשעת חירום והשני הקצאת קרקע לבניית בניין ממוגן לבנק הדם המרכזי של מד"א.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את הגורמים הרלוונטיים לסייע למד"א לקדם פתרון מהיר לשני הפערים והגדיר את בנק הדם של מד"א כנכס לאומי.

בין אמר כי "כוחות מד"א ממשיכים לקחת חלק אקטיבי וחשוב בכל שלבי תרגיל העורף 'נקודת מפנה 15', אודות לתרגולי מד"א לאורך כל השנים אנו ערוכים ומוכנים בצורה הטובה ביותר לאירועי אמת. מד"א כארגון ההצלה הלאומי של ישראל ממשיך להתפתח ולהתקדם טכנולוגית ומקצועית על מנת לספק את המענה הרפואי וההומניטרי הטוב והאיכותי ביותר.

משאית החפ"ק החדישה של מד"א שלקחה היום חלק בתרגיל בחיפה, מהווה דוגמא ליכולות הארגון לעמוד במשימות ובאתגרים גם בסיטואציות הקשות ביותר".