אם הדבר היה תלוי בה גם אובמה היה על הכוונת של התובעת בנסודה. הנשיא אובמה
אם הדבר היה תלוי בה גם אובמה היה על הכוונת של התובעת בנסודה. הנשיא אובמהצילום: רויטרס

יורם אטיגנר, לשעבר ציר ישראל בוושינגטון, לועג בערוץ 7 לדבריו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בראיון שהעניק לעיתונאית אילנה דיין בערוץ 2.

"זהו נשיא שטען שכל ההתפרצויות ברחוב הערבי, בתוניס, לוב, סוריה, עיראק, בחריין וירדן הן אירועים שיובילו למדינה דמוקרטית ושמדובר באביב ערבי, זו ההבנה שלו על ההליכים במזרח התיכון", מזכיר אטינגר.

אטינגר מוסיף ומציין, כי "זה נשיא, שמעל במה בקהיר, הודיע שהאסלאם תמיד היה חלק מההיסטוריה האמריקאית, כל סטודנט שלמד היסטוריה אמריקאית יודע שאין שחר לאמירה הזאת. זה נשיא שתקע סכין במנהיג ערבי כמו מובארק וחיבק את האחים המוסלמים. וגם היום אחרי שהעם המצרי ניער מעליו את מורסי ובחר את סיסי, אובמה ממשיך להיות לוביסט של האחים המוסלמים".

"הוא לקח את משטר האייתולות שחוגג בכל ארבעה בנובמבר את היום המוות לאמריקה, והפך אותו לשותף למשא ומתן, האם אפשר להתייחס ברצינות להמלצות של הנשיא הזה", תוהה אטינגר.

לדבריו, ההיסטוריה עוד תשפוט את אובמה, "הוא קורא לעם בישראל להקריב את המציאות על מזבח הרהורי ליבו, אבל לנו אסור להפליג בדמיונות, אלא להתמודד עם המציאות שמנוגדת לחלוטין לתפיסת עולמו של אובמה. הוא עקבי בכך שהוא לא נותן למציאות לשנות את תפיסותיו והעם האמריקאי ער לכך וראינו את המהלומה שאובמה ספג בבחירות האמצע, הוא גם איבד לחלוטין את האמון של מנהיגי ערב הפרו אמריקאים".