נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) הסביר אמש (רביעי) בעמוד הפייסבוק שלו מדוע אסור להחרים את חברת פרטנר הפועלת בארץ תחת המותג אורנג', חרף תמיכתו של מנכ''ל חברת אורנג' העולמית בחרם על ישראל.

"לא להחרים את פרטנר בישראל. הם הקרבן, לא התוקף", הסביר בנט, "חברת פרטנר היא חברה סלולרית ישראלית לגמרי, שמעסיקה כ-3,500 עובדים כאן בישראל. כל התשתיות שלה: מגדלי אנטנות, שירות לקוחות, הכל שייכים לה בלבד".

יו"ר הבית היהודי הזכיר כי לפני מספר שנים לא מעטות, "פרטנר" התקשרה עם חברת אורנג' העולמית, בקשר של מותג בלבד. "כלומר, תמורת הזכות להשתמש במותג Orange, היא משלמת לחברת אורנג' הבינלאומית. חוץ מהמותג, אין שום קשר נוסף''.

בנוגע להתבטאות של מנכ"ל חברת אורנג' הבינלאומית אמר בנט כי "אנחנו בממשלה כעת בוחנים את צעדנו, כאשר אורנג' הבינלאומית היא הכתובת שלנו, לא פרטנר. ביטול מנויים בפרטנר זה סתם להעניש את עצמנו. זה לא נכון''. 

לדבריו חברת פרטנר הישראלית נפגעת על ידי אורנג' והיא תצטרך לשקול את צעדיה. "הגיע הזמן שממשלת ישראל תעלה להתקפה מול מחרימיה. אני פועל בעניין. בפעולה חכמה, אפשר להחרים את המחרימים. להפסיק את המצב בו אפשר להכות בישראל בלי לשלם מחיר. 

"אבל מטרתי כאן למנוע פגיעה בעובדים ישראלים המפרנסים משפחות ישראליות", הדגיש השר בנט. "שורה תחתונה וחשובה: לא להעניש את פרטנר הישראלית בגלל התבטאות של מנכ"ל אורנג' הצרפתית. באורנג׳ צריך לטפל בנפרד''.