אורן חזן
אורן חזןצילום: הדס פרוש

בליכוד עדיין נלחמים סביב סוגיית שינוי שיטת הפריימריז, אותה מקדמים כמה חברי מרכז בגיבוי חברי כנסת מכהנים, במטרה להחזיר את הכוח למרכז המפלגה ולתת בידיו את הסמכות לקבוע את רשימת המפלגה, במקום המתפקדים.

ראש הממשלה כינס השבוע חברי מרכז לדיון בסוגיה, אבל גם דאג לסדר תפקידים ראויים בכנסת למובילי ההצעה, במסגרת ההסכמות הפנימיות שהושגו בסיעה סביב המינויים בוועדות השונות.

ח"כ אורן חזן הוא המרוויח הגדול, לאחר שקיבל את סגנות יו"ר הכנסת לחלק מהקדנציה, וכן חברות בכל הוועדות שנחשבות יוקרתיות. הוא הבהיר כי "כולם מופתעים לנוכח התפקידים שקיבלתי וזה נראה כאילו זכיתי בפרס. זה לא פרס, אני בסך הכול קיבלתי ארגז כלים". הוא גם הסביר מדוע אין להיות מופתעים מהתפקידים שקיבל: "יושב ראש הקואליציה וראש הממשלה ראו חבר כנסת צעיר, מלא אנרגיות, לוחמני, ובחרו לשים אותו בוועדות הנחשקות והחשובות האלה".

נתניהו דאג גם לשבץ את מובילי ההצעה לשינוי שיטת ההצבעה בליכוד בוועדות. כך מונה ח"כ דוד אמסלם לתפקיד יו"ר ועדת הפנים, ודוד ביטן לתפקיד יו"ר ועדת הכנסת. גם ח"כ אברהם נגוסה, שנחשב מקורב למחנה הזה, שזכה לכינוי "קבוצת כץ" בשל קרבתו לשר ישראל כץ, קיבל את ראשות ועדת הקליטה.

במקביל הושגה גם פשרה בענייני המשרד לענייני ירושלים, שזכה לשם נוסף: משרד המורשת. ח"כ זאב אלקין זכה לחיזוק מסיבי מחברי הקואליציה, כשגם במפלגות אחרות, ובהן יהדות התורה, הבהירו כי קיומו של המשרד חשוב לעיר, וכי התנגדותו של ראש העיר ברקת למשרד נובעת מאינטרסים.

ובתוך כך, ניצל השבוע ראש הממשלה את כינוס חברי המרכז בביתו כדי לענות למתקפות החוזרות והנשנות מצד יושב ראש ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן. "אני לא חושב שהיה אף מצביע אחד מאלו שהצביעו לישראל ביתנו, שהיה מצביע להם אם היה יודע שהם מתכננים לחבור למפלגות השמאל כדי להפיל את שלטון הליכוד", הבהיר נתניהו לחברי מרכז הליכוד.

בתגובה לדברים אמרו בישראל ביתנו כי "כל ההתנהלות של ראש הממשלה נתניהו, כולל הקריאה הנרגשת בנוגע לערבים הנוהרים לקלפיות ביום הבחירות, ההתנצלות על כך מיד לאחר הבחירות וההמתנה המביכה שלו למפלגת העבודה שתואיל להיכנס לממשלתו, מוכיחה כי ישראל ביתנו היא האלטרנטיבה הלאומית הימנית היחידה הקיימת במפה הפוליטית".

למרות זאת, במערכת הפוליטית מעריכים כי אם יצליח נתניהו להרחיב את הקואליציה שלו, ליברמן עדיין נחשב למועמד המוביל שיסייע בעניין.