ריבלין בטקס
ריבלין בטקסצילום: מארק ניימן - לע"מ

בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב נערך הערב (חמישי) טקס אזכרה לחללי ספינת "אלטלנה", בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו.

נשיא המדינה השתתף הערב בטקס האזכרה לחללי "אלטלנה" והתייחס לגילויי החרם האחרונים ולירי הרקטות על יישובי הדרום אמש:

בפתח דבריו התייחס נשיא המדינה לחרם הבינלאומי על ישראל ולדבריו של מנכ"ל חברת אורנג' אמש. "רק אתמול התמודדה מדינת ישראל  עם מתקפות של גורמים אנטישמיים  ואנטי-ישראלים, שבוחרים לעשות  מסע של דה לגיטמציה למדינת ישראל, ועם ירי תלול מסלול מרצועת עזה.

"את המאבקים האלו שומה עלינו להילחם יחד, מימין ומשמאל. מדינת ישראל, קמה תוך כדי מאבק בחרם הערבי. הדה לגיטמציה, הייתה בשיאה  עוד לפני מלחמת העצמאות, אך במאמץ לאומי משותף- החרם הזה התפורר ונמוג. הכרזות החרם היום אינן שונות במוטיבציה שלהן מאז. באופן מטריד, טרם שמעתי גינויים של ראשי המדינה בצרפת לדברים, שהשמיע מנכ"ל פראנס טלקום, כפי ששמעתי בבריטניה, ואני מצפה שקולם ישמע כאן, בישראל, ובקהיר".

ריבלין המשיך את דבריו בהתייחסות לירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. "במקביל, ראינו כולנו, איך הטרור מעזה ממשיך לפגוע ולאיים על חיי אזרחינו. גם בעזה לא ניתן לאף אחד להסתתר, תחת הטענה ש'אין ריבון'".

בדבריו אודות הפגזת האלטלנה אמר הנשיא כי סיפורה של האוניה יישאר חקוק על לבו. "כמי שחונך על תורתו של ז'בוטינסקי ועל מנהיגותו של בגין, "אלטלנה" היא עבורי צלקת אותה אשא בלבי כל חיי, והיא אוצרת בתוכה זיכרון של כאב עצום אך גם פאר וכבוד. כבוד על היותי חלק ממחנה שתרם תרומה מכרעת לביסוס הריבונות היהודית בארץ ישראל.

"פאר על זעקתו של מפקד המרי, מנחם בגין הקורא לחייליו כשדמעות חונקות את גרונו: 'לא תרימו יד על אח! רק לא מלחמת אחים!'. אינני נושא את הצלקת לבד, לוחמי האצ"ל, בניהם ונכדיהם, נושאים את הצלקת בליבם".

הנשיא הוסיף והדגיש את הצורך של עם ישראל לשמור על אחדותו גם מול החלטות קשות. "לפני עשר שנים, עמד העם בישראל על סף קרע חמור. ההחלטה על פינויו של גוש קטיף ותושביו העמידה אותנו משני צדי המתרס. צעד קטן הפריד בינינו ובין התהום הפעורה שבה פוגעת יד איש באחיו.

"איננו יודעים בפני אילו הכרעות עתידיות תעמוד החברה בישראל, אך חוסנה ולכידותה, גדלים ומעמיקים, ככל שאנו מקפדים על כללי המשחק הדמוקרטיים, מכבדים את הכרעת הרוב ושומרים על הזכות שלא להסכים איתו", אמר ריבלין.

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס האזכרה לחללי "אלטלנה" כי "המחזה האבסורדי, שבו הדמוקרטיה שומרת זכויות האדם, מדינת ישראל, מתגוננת מפני מטחי טילים ומנהרות טרור ואז סופגת גינויים אוטומטיים וניסיונות חרם – המחזה האבסורדי הזה לא יסולח.

"אני קורא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה האומללה ומהפעולה האומללה של חברה שנמצאת בבעלות חלקית של ממשלת צרפת. במקביל אני קורא לטובים בידידנו לומר בקול רם, ברור וצלול – שהם מתנגדים לכל סוג של חרם על מדינת היהודים מבלי להתנות התנגדות זאת בדבר".