חלון שבור
חלון שבורצילום: עוד יוסף חי

בישיבת "עוד יוסף חי" נערך הערב (חמישי) אירוע חגיגי לציון החזרה למבנה המקורי ביצהר שנתפס במשך חודשים ארוכים על ידי כוחות משמר הגבול.

לצד השמחה שבחזרה למבנה, גילו אנשי הישיבה נזקים אדירים. שמאי מקרקעין שהובא למקום אומד במאות אלפי שקלים את הנזקים הישירים, שלטענת הישיבה השאירו אחריהם שוטרי משמר הגבול.

דלתות בית המדרש נופצו ודלת אחת אף נעקרה ממקומה, עשרות שברים, לכלוכים וחורים נגרמו בקירות הגבס בכיתות, במשרדים ובבית המדרש. רצפות נשברו, נזקים גדולים נגרמו לתקרה האקוסטית ואף תקרת הגבס נשברה, דלתות וידיות נשברו וכן אותרו נזקים במערכת ההשקייה, גדרות הישיבה ועוד.

אנשי "עוד יוסף חי" נדהמו לראות נזק רב וונדליזם גם במשרדי הישיבה. השוטרים סירבו לאורך השנה לאפשר לצוות הישיבה להוציא מהמקום את המחשבים והמסמכים השונים שהיו במשרדים.

תחת זאת פירקו השוטרים את חלוקת הגבס של המשרדים והעבירו את כל תכולתם לחדר צדדי בו זרקו בערימות את הציוד ובו מחשבים ומסמכים חשובים, אשר ניזוקו בצורה קשה.

בנוסף הזדעזעו אנשי הישיבה לגלות כי לפחות ארבע מזוזות נעקרו ממקומן בידי השוטרים. למעט מזוזה אחת שנמצאה זרוקה באחת מכיתות הלימוד שהפכו לחדרי שינה של השוטרים, נעלמו שאר בתי המזוזה והקלפים.

בנוסף נופצה תמונתו של הראל בן נון הי"ד, בוגר הישיבה שנרצח בידי ערבים. תמונתו, שהוצבה בכניסה לבית המדרש בפינת ההנצחה לבוגרי הישיבה, התגלתה זרוקה ומנופצת באחת מפינות בית המדרש.

על קירות אחת הכיתות וכן על אחד הארונות התגלו כתובות שהשאירו השוטרים עם שמותיהם וכן כתובת בערבית שנמחקה בימים האחרונים לשהות השוטרים במבנה.

"הצטערנו מאוד לראות את חילול בית המדרש והנזקים הכבדים שגרמו השוטרים למבנה", אומרים בישיבת "עוד יוסף חי". "הדבר מלמד על היחס הבוטה והמזלזל של כוחות הביטחון לקודשי ישראל, והאחריות מוטלת על כל שרשרת הפיקוד החל משר הביטחון ועד לשוטרים שהיו בישיבה.

''אנו מקווים כי השותפים לפשע יחזרו בתשובה, יפצו את הישיבה, ויעסקו מעתה ואילך בפעילות למען עם ישראל בלבד", הוסיפו אנשי הישיבה ביצהר.

ממשמר הגבול נמסר בתגובה כי "מרבית הטענות הינן ממוחזרות ומדברות אודות נזקים אשר היו קיימים עוד טרם כניסת הלוחמים למתחם. 

"לוחמי משמר הגבול מוקמו בישיבה ביצהר כדי לתת מענה ביטחוני במקום. בכל תקופת שהיית הלוחמים בוצעו מעת לעת בדיקות מקיפות על תקינות המבנה ותכולתו כמו גם ביציאת הכוחות מהישיבה נעשתה בדיקה מדוקדקת לשלמותו.

"במידה ויתברר כי בעקבות השימוש במבנה בוצעו נזקים,אלו יתוקנו באופן מיידי. חשוב לציין כי השימוש במתחם בתקופה המדוברת נעשתה תוך רגישות מקסימלית והתחשבות בכבוד המקום'', נמסר.