מטה חברת פרטנר בראש העין
מטה חברת פרטנר בראש העיןצילום: רויטרס

מנכ"ל אורנג' סטפן רישאר מבקש להרגיע את הרוחות. בראיון ל"ידיעות אחרונות", טוען שדבריו הוצאו מהקשרם – ומסביר שהתבטאותו אינה קשורה לקריאות לחרם על ישראל.

"בכנות, אני חושב שמילותיי לא הובנו נכון", אומר רישאר. "אני אוהב את ישראל". לדבריו, מאחורי ההחלטה לא עומדים שיקולים פוליטיים, אלא מדיניות של החברה לפיה לא ייעשה יותר שימוש בשם המותג במדינות שבהן אורנג' אינה המפעילה הישירה של השירותים הסלולריים.

"זה עניין מסחרי טהור", הדגיש. "אני יכול לתת לכם שתי דוגמאות אחרות מהעולם. כשמכרנו את הפעילות שלנו בשווייץ לפני שלוש שנים, הפסקנו שם את השימוש במותג. לקחנו אותו חזרה, זו המדיניות שלנו. כך היה גם כשמכרנו את השירותים שלנו ברפובליקה הדומיניקנית. זוהי בדיוק הגישה שיש לנו כלפי חברת פרטנר, ואין לזה קשר לישראל. אני מאוד מצטער על איך שהמילים שלי פורשו".

כהוכחה להסבריו, אמר רישאר כי לאורנג' העולמית יש פעילות בישראל, כמו השקעה בחברות היי־טק – שאותה היא לא מתכוונת להפסיק. ואכן, אורנג' היא הבעלים של חברת "ויאקסס אורקה" שמפעילה ברעננה מרכז פיתוח עם עשרות עובדים. "אנחנו משקיעים כסף ביוזמות חדשנות בישראל, יש לנו אנשים בישראל, אנחנו חברים של ישראל, אנחנו מאוד שמחים להיות בישראל ויש לנו הרבה קשרים אצלכם. מעולם לא אמרתי שאורנג' רוצה לצאת מישראל. זה יצא מהקונטקסט. בצורה נחרצת אני נפגע מהרעיון שמישהו חושב שאנחנו רוצים לצאת מישראל מסיבות פוליטיות".

"בדבריי התכוונתי שזו לא המדיניות שלנו לאפשר שימוש במותג כשאנחנו לא המפעילים. אבל אנחנו לא ממהרים לעשות את זה, וכמובן שאכבד את ההסכם עם פרטנר. יש לנו הסכם עם פרטנר עם אופציה בשבילנו לעצור את השימוש במותג בעתיד. אבל לא מחר כמובן".

פרטנר אומרת שהיא ניזוקה מאוד מהדברים, שלקוחות ביקשו להתנתק. מה יש לך לומר להם? "אני מקווה שההסברים שלי ישכנעו את כולם בישראל שזה לא פוליטי, שאין לזה קשר לקמפיין אנטי־ישראלי. אני לחלוטין לא בעניין הזה וזו גם לא דעתי. אני מקווה שההסברים שנתתי יעצרו את מה שקורה, כי זה ממש שטויות".

"ישראל באמת הקסימה אותי. זו מדינה יפהפייה. זה עם מדהים עם סיפור נפלא. יש לי הרבה חברים יהודים ממשפחות של ניצולי שואה. יש לי קשרים אישיים שגורמים לי להרגיש שאני חבר של המדינה הזאת. יש לנו אנשים בישראל. אני מאוד רגיש לישראל. אני מתכון להגיע בספטמבר ליריד חדשנות אצלכם. זאת הסיבה שאני מאוד פגוע מהרעיון שהמילים שלי פורשו לא נכון בצורה כזאת. אני בא דרך קבע לישראל לפגוש פרטנרים שלנו. אני מרגיש בישראל בבית".

בתוך כך, שר האנרגיה של נורווגיה, תורד ליין, הגיב אמש על החלטתה של חברת אורנג' לנתק את קשריה עם פרטנר הישראלית. "אני לא רוצה להתייחס ליחסי החוץ של נורווגיה, אבל אני כן יכול לומר שכל חברה מסחרית נורווגית שתרצה לפעול בחו"ל לרבות בישראל - תקבל עידוד מלא של הממשלה", אמר בכנס של לשכת המסחר ישראל נורווגיה באוסלו.