תומכיו פרשו. הרב שטיינמן
תומכיו פרשו. הרב שטיינמןFlash90

האם יותר לבנות החרדיות להירשם ללימודי "דרגה 2" - המקבילה לתואר שני? אם לשפוט על פי הדי הפולמוס המתחולל על גבי העיתונות החרדית בימים אלה, נראה שכן.

הכל החל ביום שישי האחרון כשהעיתון הליטאי ''יתד נאמן'' פרסם מודעה של 'בית יעקב - חיפה' המזמינה את הבנות החרדיות להירשם ללימודי ''דרגה 2'' – לימודים שבעבר ההנהגה הליטאית הסתייגה מהם בשל החשש מפני היסחפות לאוניברסיטאות.

לאחר שהתבררה הטעות, פורסמה אתמול הבהרה בעיתון לפיה "העיתון אינו אחראי לתוכן המודעות". אולם כאן רק החלה הסאגה הציבורית.

בחלוף השעות התברר כי למרות הרגישות, מועצת גדולי התורה החסידית אישרה לבנות החרדיות לימודי ''דרגה 2''. אם לא די בכך, הבוקר פרסם "מרכז ההכשרה וההשתלמות למורות - סמינר חסידי גור בבני ברק", מודעה בעיתון החסידי ''המודיע'' ובה נאמר מפורשות כי התקבלה החלטה לאפשר לציבור המורות, הגננות ועובדות ההוראה "לימודים לדרגה 2 m.a אקוויוולנטי במרכז ההשתלמויות - סמינר גור", לשון ההודעה.

מי שיצא חוצץ נגד היוזמה החדשה הוא היומון ''הפלס'' המזוהה עם הרב אוירבאך, שטען כי מדובר ב''הידרדרות''. 

במאמר הבוקר תקפו עורכי העיתון את היוזמה החסידית והשתיקה הליטאית, וציטטו קטע מ''יתד נאמן'' שבעבר הביא מדבריו של אחד מראשי הישיבות הליטאיות נגד לימודי ''דרגה 2''. 

"בכתבה הובא, כי בדבריו התייחס גם 'להצעה של הטבת שכרן של המורות באמצעות השתלמות לתואר שני אקוויוולנטי בבית יעקב', ובענין זה, אמר, נתקבלה מפי ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרן ליב שטינמן שליט"א - תשובתו הנחרצת שאין לאשר צבירת דרגות נוספות לקיים עד כה בבית יעקב, שדרך זו גורמת להידרדרות עד לגיהנום".