לברון מול קרי. מי ינצח הלילה?
לברון מול קרי. מי ינצח הלילה?צילום: רויטרס

טירוף, זה מה שקורה כעת בארצות הברית ובאוהיו בפרט. לקראת המשחק השלישי בסדרת גמר ה-NBA, בין קליבלנד קאבלירס קבוצתו של המאמן הישראלי דייויד בלאט לבין גולדן סטייט, המדינה כולה גועשת ורועשת.

אחרי שני משחקים שהסתיימו בהארכה ובתוצאות צמודות במיוחד, נראה שאף אחת משתי הקבוצות לא עדיפה על פני יריבתה, וכי הכל פתוח. 

המשחק השלישי שיתקיים הלילה, עשוי להיות מעבר לשובר שיוויון בסדרה בין השתיים. שכן, הקבוצה שתנצח אותו תגרום גם ללחץ פסיכולוגי אצל היריבה לקראת המשחק הרביעי. 

אם לנתח את שני המשחקים הקודמים בסדרה, בקצרה אפשר להגיד כי כמו שמאזן הקבוצות כעת הוא 1:1, שתי הקבוצות יכולות היו גם להיות במאזן של 2:0.

ובכל זאת, יותר משגולדן סטייט ניצחה את המשחק הראשון והפסידה את השני, קליבלנד היא זו שהייתה טובה יותר. בשני המשחקים. כששני הכוכבים של בלאט פצועים, ואחד הקלעים שלו כמו ג'יי-אר סמית', רק הורס - הפסד בהארכה וניצחון צמוד אלו בהחלט הישגים מרשימים למאמן הישראלי.

לא רק זאת, אלא שבלאט הצליח להציב שיטה שמחסלת את הכוכב הגדול של גולדן סטייט, סטף קרי. עד כה, קרי לא מצליח להתעלות בסדרת הגמר, ובזמן שלברון ג'יימס בולט בצד השני, קליבלנד יכולה לגנוב עוד ניצחון ואפילו שניים בטח באולמה הביתי אל מול קהל מולהב.

טירוף הגמר מחלחל היטב לשטח, כשמחירי הכרטיסים מגיעים לכדי 16,250 דולרים שעות לפני הקפצת הכדור. ככל ששריקת הפתיחה תתקרב, המחירים יאמירו אף יותר מכך. 

האם בלאט בעונתו הראשונה כמאמן בליגה הטובה בעולם יביא אליפות היסטורית לקליבלנד? המשחק הלילה יכול לקרב אותו לכך מאוד. כוונו שעונים ל-4:00.