גפני על צוהר: עבירה על החוק, גניבה

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת דנה היום (שלישי) בישום חוק פתיחת אזורי הרישום לנישואין שחוקק בכנסת הקודמת וזכה לכינוי "חוק צוהר".

במהלך הדיון תקף ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את פתיחת משרדי רישום הנישואין של צוהר ברחבי הארץ וטען כי מדובר במעשה לא חוקי.

"המציאות הזו שבה רושמים לנישואין שלא במשרדי הרבנות המקומית והמועצה הדתית וגובים כסף, זו עבירה על החוק. לו זה היה קורה במשרד אחר או שהתהליך היה הפוך ורבנים חרדים היו עושים את זה, מזמן הם היו יושבים מאחורי סורג ובריח", תקף גפני.

גפני ציין, כי הוא תמה על הציונות הדתית שנותנת גיבוי לדבר כזה, "הייתי במודיעין בפאנל עם הרב חיים נבון, והיתה שם אישה אחת מהציונות הדתית שאמרה שאני מייצג אותה יותר מהרב נבון. אני רוצה את הרבנות הראשית לישראל. לא מעניין אותי בד"צים ולא מעניין אותי כלום. אתם פשוט סטיתם מהדרך של הרב קוק. אתם הולכים לבתים פרטיים, למשרדים פרטיים, עוד מעט אתם לא תגידו הלל ביום העצמאות רק אנחנו נתחיל להגיד". 

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) התפרצה לדברי גפני ושאלה "אתה תתחיל להגיד הלל ביום העצמאות?". גפני השיב לה: "אם את תרדי מהחוק הזה נדבר על ההלל".

גפני הוסיף, כי בשום מערכת ממלכתית לא היה קורה דבר כזה, "יש רבנות ממלכתית במדינת ישראל, על זה בנויה הציונות הדתית. מה עליזה לביא רוצה? שתהיה רבנות אחת, עם אהבת ישראל. מה אני רוצה? שתהיה רבנות ממלכתית אחת, ששם ירשמו לנישואין. תארו לכם שיבוא מישהו ויגיד שהדרכונים של משרד הפנים לא נראים לו, ויפתח משרד בבית קפה או בבית כנסת ויתחיל להנפיק דרכונים".

"יושב משרד ממשלתי, יושבת ועדה של הכנסת, שומעים שגובים אגרה בניגוד לחוק, אף אחד לא יודע לאן הכסף הולך, רושמים לנישואין בניגוד לחוק", טען גפני ופנה ליו"ר הועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), "אני במקומך, אם המשרד לא פונה ליועץ המשפטי לממשלה אני הייתי פונה ליועץ המשפטי לממשלה. יש פה גניבה, עבירה על החוק, אנחנו לא יודעים לאן הולך הכסף".