הלווית דוד רותם

חה"כ לשעבר דוד רותם שהלך לעולמו בגיל 66, הובא למנוחות הערב (ג') בבית העלמין ביישוב אפרת שבגוש עציון.

בין המשתתפים בהלוויה - ראש המועצה עודד רביב, אריה דרעי, הרב אלי בן דהן, אביגדור ליברמן, יעקב נאמן, זאב חבר (זמביש), חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם ורבים אחרים.

רעייתו של רותם, עדינה, ספדה לבעלה. "עזרת ללא תמורה, שימשת כיועץ ומשענת לכולם", אמרה. "עזבת את המשרד המשגשג לכנסת, אנחנו חשבנו שפוליטיקה זה לא בשבילך כי אתה אדם ישר. פוליטקאי באמת לא היית וטוב שכך. דודי שלי, אני מודה לך על התקופות היפות ולמרות הגעגועים אמשיך לחיות בשמחה כמו שתמיד רצית".

זאב חבר

בנו, מיקו, ספד גם הוא והזכיר כי אביו תמך בהתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל. "ספק אם יש ישוב שאין עוד טביעות אצבע שלך וכך גם על המאחזים, היית גאה בכך. בכל מקום היו לך חברים. את החלום שלי שנעבוד יחד אגשים כבר לבדי. היית מגדל-אור שעומד מול כל סערה. אני שמח שזכיתי לאבא כמוך. תודה אבא".

''אבא אני אוהבת אותך", אמרה בהלוויה בתו, טל רותם. "אני מדברת בהווה כי אתה תמיד איתי. עשית למען עם ישראל וארץ ישראל. אנשים מכירים אותך כאדם קשוח אבל בשבילי היית דובי אמיתי שנתן לי את הלב שלו. אני גאה בך וגאה להיות הבת שלך. תמיד תהיה איתי בכל מקום ורגע".

הילדים מספידים

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר כי "לדודו היה כישרון נדיר. בחיצוניות היה קשוח וציני אבל מאחורי הקשיחות הוא היה רחמן וטוב לב. דודו לימד אותנו איך לדקדק על כל פרט ותקנה וחוק ומצד שני להגשים את המטרות".

יו''ר מפלגת ישראל ביתנו, ח''כ אביגדור ליברמן, אמר בהלוויה כי "לדודו היתה נאמנות טוטאלית לארץ ישראל ולעם ישראל. כל מפעל ההתיישבות - בלי הראש המשפטי של דודו היינו מסתבכים ומגיעים למבוי סתום. דודו היה איש עבודה, מגיע ראשון והולך אחרון. היה לו זמן לכולם".

עודד רביבי, אביגדור ליברמן והרב אלי בן דהן