תלמידים
תלמידיםצילום: קובי גדעון. פלאש 90

המחאה נגד הצפיפות בכיתות המוכרת כ"מחאת הסרדינים" צוברת תאוצה. ביום שני השביתו ההורים את הלימודים בשעתיים הראשונות בירושלים, באשדוד ובגבעתיים. אתמול היו שביתות בבת ים, בעומר ובמועצה האזורית בנימין, 

ובפורום ועדי ההורים היישוביים מודיעים כי במהלך השבוע יושבתו הלימודים בערים נוספות, ביניהן כפר סבא, רעננה, עפולה, גדרה ועוד. 

פז כהן יו"ר ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים, וחבר בפורום ועדי הורים ישוביים, אומר לערוץ 7 כי הוא מקווה שהם לא יאלצו להגביר את עוצמת המאבק, "כיתות עם 40 תלמידים ומורה אחד זה לא הגיוני. לצערי מסקנות ועדת שמחון שהמליצה בין השאר על 32 תלמידים בכיתה, לא פורסמו. במקום ליישם אותם, שמענו על החלטה לאחד כיתות ולהפוך אותן לגדולות יותר. ולכן החלטנו לפתוח בשביתה בת שעתיים, כל יום במקום אחר. קיבלנו תמיכה גם מארגון המורים והשלטון המקומי. ואני מקווה שהגורמים המקצועיים יעשו צעדים בכוון הנכון".

לדבריו צמצום הכיתות ייטיב עם התלמידים וגם עם המורים, "הכי חשוב להגביל את מספר הילדים ל-32, במקומות שאי אפשר אז להביא שני מורים לכיתה אחת. כשמשקיעים בתלמידים זה חוזר די מהר. התקציב לזה הוא שליש מהתקציב שניתן לרפורמת הסייעות".

כהן אומר שכל ההורים מאוחדים במאבק הזה, "קשה לי להאמין שזה ירד מסדר היום, מחר יתקיים דיון בוועדת החינוך, זו מחאה אזרחית חינוכית ולא אלימה, כל יום בתי ספר אחרים ישביתו את הלימודים לשעתיים. אנחנו מתאמים כל ערב מול כל 150 ועדי ההורים הישוביים ומחליטים מי ישבות. זו שביתה של ההורים והתלמידים ולא של המורים, אבל יש לנו התייעצויות שוטפות עם  כל ארגוני המורים".

ויש לכהן גם דעה בנוגע למחאת המכנסונים, "בירושלים יש לנו מגוון של בתי ספר, חרדים, ערבים ודתיים לאומים שם ודאי שיש קודי לבוש. אבל אני יודע שהתקיים דיון בבית הספר של הגמנסיה, ההורים והתלמידים בדקו את התקנון של בית הספר ושקלו להחיל את ההגבלות גם על הבנים ולא רק על הבנות. בסופו של דבר אני חושב שכל אחד לפי אמונתו, בית ספר זה לא חוף ים, צריכים לכבד את האנשים שאתה חי איתם, ואם יש בית ספר שמרגישים בנוח עם מכנסיים קצרים בלי לפגוע באחרים אז זה בסדר".