תקציר האירועים: מכבי תל אביב חסרה שלושה שחקנים מרכזיים. בעוד ששניים מתוכם גמרו את העונה כבר, השלישי מביניהם הוא החשוב ביותר עבור הצהובים.

דווין סמית', שנפצע במשחק הראשון בסדרת חצי הגמר מול אילת, הוא השחקן היציב ביותר בקבוצה מתל אביב. המנהיג השקט שעל הפרקט, זה שאחראי בין השאר על העונה הנהדרת שעברה על הצהובים עד כה, על אף הדחה בשלב רבע גמר היורוליג.

סמית' סובל מקרע בשריר התאומים, ולמרות שמכבי הצהירו מיד אחרי הפציעה כי לא יסכנו את הכוכב הצהוב אפילו במחיר של היעדרות ממשחק הגמר, כולם יודעים - מול הפועל ירושלים בגמר, מכבי תתקשה מאוד בלעדיו.

עוד לפני שיצאו לדרך שני משחקי חצי הגמר בליגת ווינר סל, פרסמה מנהלת הליגה הודעה כי אם שתי הסדרות יסתיימו בניצחונות חלקים, אזי שמשחקי הגמר יוקדמו בחמישה ימים. בתחילה במכבי בירכו על המהלך, שכן כולם כבר רוצים לסיים את העונה. לאחר פציעת סמית', דרשו במכבי שגם במצב של ניצחונות חלקים בשתי הסדרות, משחקי הגמר לא יוקדמו. הסיבה ברורה - עוד חמישה ימים להחלמת הכוכב הצהוב.

במכבי ובמנהלת נפגשו בכדי להגיע להסכמה על הזזת משחקי הגמר, ומשזו לא הגיעה עדיין, לצהובים נשארה ברירה אחת: לא לנצח הערב (רביעי) את הפועל אילת. רק כך יוכלו לקיים את משחקי הגמר במועדם המקורי, ולאפשר לסמית' לנוח ולהחלים עוד חמישה ימים.

מצד שני הפסד לאילת לא רק נוגד את עיקרון המכביזם שאומר כי במועדון הלחוץ מתל אביב אסור להפסיד באף מסגרת, אלא עם איך שהפועל אילת נראתה במשחק השני בסדרה, באולמה הביתי - הפסד של הצהובים בהיכל מנורה מבטחים התל אביבי, יתקבל בחשדות גדולים מאוד.

לא רק זאת, אלא שרק שלוש פעמים בתולדותיה הובילה מכבי 0-2 בסדרות והפסידה את המשחק השלישי. בכל שאר הפעמים, 29 במספרם, ניצחו הצהובים. 

אפשר לנתח פה את שני המשחקים הקודמים בסדרה בין השתיים, ואת מה שצריכים שחקני אילת לעשות בכדי לנצח הערב בהיכל מנורה מבטחים. אך האמת היא שהדרומיים כבר מזמן לא צד בסדרה. השאלה היא אם מכבי יכולה לנצח את עצמה?